1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Adres voor repareren stoelverwarming

Discussie in 'Archief' gestart door hvdboven, 18 nov 2010.

1. hvdboven

hvdboven Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Hallo,

Heeft iemand een goed adres voor het repareren van stoelverwarming? Liefst omgeving Utrecht.

Groet,

Hugo.

2. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1
    Vaak zijn het de matjes in de zitting of de rugleuning. En dan kom je denk ik toch uit bij een bekleder.
    Maar weet je ook waar de storing zit? Kan een zekering zijn of een los/missend relais.
    Zijn de stoelen er ooit uitgeweest en zijn ze stekkers onder der de stoelen misschien vergeten?

3. hvdboven

hvdboven Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Beste Jeff,

Dat was inderdaad de diagnose van de VW dealer (de matjes). Ik sprak de vorige eigenaar, ik heb de auto nog geen maand, en die vertelde dat er nooit iets mee geweest is. Eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die een second opinion kan geven. Het vervangen van de matjes kost volgens de dealer meer dan 1000 euro omdat de verwarmingselementen vast zitten aan het leer van de stoel. Waarbij overigens alleen het gedeelte van de zitting nog geleverd kan worden, het gedeelte van de leuning niet meer.

Groet,

4. GC1980

GC1980 Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    planner
    Type cabrio:
    Geen Cabrio
    Kleur:
    zilver
    Bouwjaar:
    2003
    heel toevallig heb ik op me werk (vw barendrecht) een prijsopgaaf gemaakt voor een komplete stoelverwarming (2stoelen) en kwam ik op alle delen uit van 600.62euro in de btw dus kabelboom matjes(helaas zittingmatjes vergeten die komen nog) relais knopjes zekeringhouders alles en ja alles is nog te leveren athans dat was 12-11-2010

onderdeelnummers van de matjes zijn
    rugleuningmatjes 535 963 557 € 88.12 in de btw per stuk
    zitting moet ik nog effe navragen die ben ik zelf vergeten op de etka te zetten maar weet dat deze nog te krijgen is

5. michel

michel Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    21 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    Accountmanager Ctrack Benelux b.v.
    Wat een hoop verschillende verhalen weer.

De dealer heeft gewoon geen zin je te helpen en zadelen ze je met een lulverhaal op.

Die matjes zitten gewoon onder je bekleding en zitten niet vast aan je leer. Doordat je met je knietjes op je stoel zit kunnen de draadjes of connectors kapot gaan in de mat.
    Wat je zelf al kunt doen: luister (met contact aan) of je een klik onder je stoel hoort van het relais wanneer je de schakelaar van nul naar aan zet. Hoor je dit, dan is je regelunit waarschijnlijk in orde.

Je mag me altijd even je stoel(en) brengen. Dan kan ik het wellicht voor je repareren. Nieuwe matjes (zowel rug als zitting) kost ongeveer 130 euro per stoel.

6. hvdboven

hvdboven Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Hoi Michel,

Net even met mijn hoofd onder de stoel gekropen. Met het contact aan (radio uit) komt er bij de defecte stoel geen klik. Bij de andere stoel (die het wel doet) hoor ik wel een klik als ik aan het wieltje draai op het dashbord van de stoelverwarming. Wat betekent dat als je geen klik hoort?

Groet,

Hugo

7. BlueClassic

BlueClassic Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    23 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hobby Polijster
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LC5N
    Bouwjaar:
    1991
    Waarschijnlijk zekering of regelunit stuk

8. Mario

Mario Administrator

Lid geworden:
    14 jul 2001
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Sr. Broadcast Engineer
    Type cabrio:
    Geen Cabrio
    relais stuk aan bestuurderskant dus, zit in je balk onde rde stoel onde rhet tappijt!

zijn Duuur, zo'n 60 euro per relais bij de dealer!

9. GC1980

GC1980 Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    planner
    Type cabrio:
    Geen Cabrio
    Kleur:
    zilver
    Bouwjaar:
    2003

onderdeel nr. 443 919 533 A 75,45euro om precies te zijn per stuk
    prijs bij dealer

maar meet is na het relais of je stroom krijgt ui het relais dan weet je zeker wat het is

10. Mice

Mice Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    4 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    Boasie
    stop je relais van je goede stoel ff in je kapotte stoel, dan weet je het zeker ;-)

11. hvdboven

hvdboven Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    9 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Dank voor alle goede adviezen, ik hoop dat het relais de bosdoener is. Ik heb wat bedrijven bij mij in de buurt gemaild of ze een second opinion kunnen geven.

Thanx.

12. michel

michel Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    21 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    Accountmanager Ctrack Benelux b.v.
    Niet altijd gezegd dat het dan het relais is. Als het matje kortsluiting heeft, dan zal het relais ook niet schakelen. Beter om het relais van de stoel die niet werkt even bij de wel werkende stoel te testen. Hoor je dan wel een klik, dan is het relais in orde. Meet even met een multimeter onder je stoel of er stroom op je relais komt.

13. VWmk1

VWmk1 Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    23 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Ik verkoop trouwens ook losse stoelverwarming als het niet de relay is een goede optie
    110 euro incl verzendkosten 2 stoelen zitting en rug .
    Als er meer mensen interesse hebben kan ik een speciale-club prijs maken. vanaf 5 stuks
    Ik heb ook kwalitatieve duurdere sets die kosten 150 euro per zitting. (is nog goedkoop)

Wel zelf aansluiten.
    Als er interesse is hoor ik het wel

Gr jeffrey

14. Onno

Onno Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    5 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK6
    Bouwjaar:
    2011
    Hallo,

Onlangs ben ik de trotse eigenaar van een Golf 6 Cabrio, maar ben nu opzoek naar wat hulp, ik weet echter gezien de laatste post op deze tread niet of er nog iemand op zal reageren..... hoop van wel.
    Ik zit met het probleem dat het zit gedeelte van de bestuurders kant niet warm wordt, de rugleuning werkt wel, de bijrijders kant werkt gewoon 100%.
    Nu ben ik niet zo technisch en lees hier boven van alles over relais, kan dit voor mij ook op gaan, of aangezien 1 gedeelte wel werkt is dat uit te sluiten en zou het de mat zelf en/of zijn bedrading kunnen zijn ?

Ik heb de auto wel bij een dealer (geen VW) gekocht maar wil eerst een en ander uitsluiten voordat ik ze contact en me straks een dikke rekening voorleggen, met de smoes dat ik dit gelijk had moeten aangeven voordat ik hem kocht.

Onder de stoel zag ik wel een blauwe stekker zitten, deze blijkt goed vast te zitten, echter geen idee of die ook voor de verwarming is.

Hopelijk heeft iemand wat tips.

15. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    48
    Ken je iemand die handig is met een multimeter?
    Ga eens meten op weerstand, de passagiersstoel is goed, dus dat zou de juiste waarde moeten zijn
    Als die in de bestuurdersstoel afwijkt kom je misschien verder met het vinden van het probleem

16. Onno

Onno Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    5 jul 2019
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK6
    Bouwjaar:
    2011
    Nee helaas.
    Maar 1 gedeelte van de stoel doet het wel, namelijk de rugleuning, kan het zijn dat die mat stuk is? En is zoiets makkelijk te vervangen?

17. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    48
    Ja zo'n mat kan zeker stuk zijn, ik heb er alleen geen idee van hoe dat verwerkt zit in een stoel.
    Heb ooit bij een mk3 zonder stoelverwarming de bekleding van de zitting vervangen, dat loshalen/monteren stelde op zich geen fluit voor.
    Misschien dat iemand anders hier reageert, of probeer dezelfde vraag eens op de Facebookpagina van deze site (https://www.facebook.com/groups/golfcabriolet/ )

Deel Deze Pagina