1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Baur's prutsdraadje

Discussie in 'Projecten niet direct golf cabrio gerelateerd' gestart door Baur, 21 mrt 2015.

1. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Goh, had dit stukje forum nog helemaal niet gezien. En aangezien het begrip "niet direct golf cabrio gerelateerd" nogal breed is, zal ik hier ook maar eens wat neerklappen.

Eerst maar wat uitleg:
    Witte; een '86er 325iX Baur, aangeschaft door mijn pa in 2003. Sinds 2006 van mij, sinds 2009 in stalling. Bedoeling is om deze origineel, full options, te restaureren
    Rode; nog een '86er 325iX Baur. Gekocht februari 2011, gereden tot herfst 2012. Ding is zo krom als een banaan, en koppakking ligt eruit. Maar was wel bijna full options. Dient zodoende voornamelijk als donor voor de witte.
    XTX; mijn kilometervreter. Tussen zomer 2012 en voorjaar 2014 gereden met een grote gastank erin, zo'n 50.000km. Voorjaar 2014 weggezet, was de bedoeling om 'm dit jaar na een opfrisbeurt weer te gaan rijden zonder gastank. Uiteindelijk zou hier een 3,5 liter motor uit een BMW 6-serie in moeten gaan komen.
    Baurnhof; de oude boerderij welke is gebouwd door de opa en oma van de opa van mijn vriendin. Ook wel schuur genoemd. Sinds zomer 2011 mag ik deze gebruiken. En ja, boerderij in het Duits is eigenlijk Bauernhof.

De eerste post hier gaat terug naar 2011, toen ik de rode kocht.

Gisteren bij RDW:

En toen gisteravond (dit is dus begin 2011, witte stond toen al 1,5 jaar bij schoonoma in garage) nog ff bij de witte geweest. Alpina-stuur eruit gehaald, achterbank omgewisseld (de rode had een blauwe achterbank...) en sportstoelen mee naar huis genomen. De rode heeft nu Recaro-stoelen, maar had betere sportstoelen als de witte. Dus gaan die in de witte. Het stuur laat ik opnieuw bekleden, net als het originele M-Tech 1 stuur van de rode.

Vandaag mijn intrek genomen in de "koeienschuur" van mijn schoon-oma. Koeien staan er al meer dan een halve eeuw niet meer, na wat paarden kwamen er eind jaren '70 enkel nog paardekrachten met schade in. Die man is er anderhalf jaar geleden mee gestopt en nu mag ik dus in de schuur :)
    Hmm, het schaarbruggetje is te hoog voor de rode...
    Dan maar andersom :)B
    De rode doorgeschoven in de spuitcabine :D

Op termijn eens kijken of ik een flink gat in de vloer kan maken...er zit een manshoge strontkelder onder...leeg, gelukkig. Mooi put van maken :-D

2. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Nog wat plaatjes van binnen, voor de fans:
    80 kilo kan hij iig al aan ;)
    Sleutelwand
    Vakjes met van alles...
    Eh...wat doet dit ding eigenlijk?
    Troep op zolder (jullie zullen begrijpen dat dit alleen maar meer is geworden)
    1000 kilo gaat ook :)
    En alweer vol...

Deze foto's zijn begin jaren '50 gemaakt (ja, er staat 1960, maar oma weet zeker dat voor haar huwelijk was)
    Toen werd de oorspronkelijke boerderij afgebroken, op de schuur na.

Wel begonnen met het echt demonteren van de witte. Over een weekje of 2 gaat de Golf van BaurGF naar de lasser/spuiter, dan maak ik meteen een afspraak dat hij mijn auto komt bekijken.

En ook nog het (gescheurde) dashboard vervangen van de rode.
    Alsook het lekkende diff...lekker werkje waar ik zo'n 6 uur mee bezig ben geweest.
    Diff hangt links, aan het carter!
    De rechteraandrijfas loopt daar dan ook doorheen.
    En het oude diff, lekker lekkend vanaf de ingaande as.
    De aandrijfassen. Die bovenop is de langste en gaat dus door carter
    Nieuwe diff eronder. Zien jullie dat moertje links, oftewel ervoor...kwartier mee bezig geweest om die eraf te krijgen...erop ging niet veel sneller
    En alles hangt weer.

Alleen maar gesleutel dus? Nee hoor...:)

3. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Ook nog eens een heel vroege 320i Baur gekocht, de B40541. Geen idee wat ik er eigenlijk mee moet...

Dinsdag maar eens wat gaan doen aan het ding, nadat hij eerst anderhalve week bij de ouders van MeesterPieter had gestaan en halve week in mijn schuur.
    Eerst maar eens alle zooi uit de auto gegooid. Dus een lekker zooitje rondom de auto gecreëerd :)

Daarna met de motorelektronica in de weer geweest. Die zou verbrand zijn. Van Pieter al een nieuwe kabelboom meegekregen. Eerst viel mij op dat niet alle aansluitingen pasten, daarna pas dat de oude boom eigenlijk prima was. Telefoontje met Pieter leerde mij dat de computer domweg incorrect was (te nieuw).

Toen maar eens gekeken wat er nog miste in de motorruimte.
    Meeste lag in kofferbak, rest laat zich makkelijk vinden.

Ook in interieur maar wat opgeruimd en spullen op plaats gezet. Ziet er altijd meteen wat beter uit als dashboard weer compleet is. De originele vloermat miste, de demping eronder (VVFL-mat bestaat uit 2 losse lagen) heb ik in stukken gesneden, die had zich namelijk helemaal volgezogen met water.
    Ook meteen maar een stuurtje geplaatst wat beter past bij de staat van de auto :D

Hier nog een stukje voor mensen die verschillen in jaargangen leuk vinden.
    De "snuffelaar" in mijn kachelpaneeltje. In de meeste E30's is deze een stuk groter, in heel vroege E30s zit hij er helemaal niet. En blijkbaar hebben ze tussendoor een kleintje gebruikt. Ik had het iig nog nooit gezien.

Verschillende houders van het Baur-Targapaneel. Die met de verzinkte schroef komen uit de 320i. Dit was gedaan zodat er één afdekking van links naar rechts tussen de A-stijlen kon worden geplaatst. Blijkbaar was dit geen succes, want later kwamen er 3 losse afdekplaatjes en werden de schroeven van de rode pakkers niet meer verzonken. Dit werd voor zover ik heb kunnen zien reeds in augustus 1983 aangepast.

Wat heb ik voor de rest vandaag nog gedaan:
    -Alle wielen losgemaakt (pijp van meter erbij gepakt)
    -Binnenscherm linksvoor verwijderd en stof/zand/spinnenwebben weggehaald.
    -Remklauw losgemaakt
    -Met hamer op chassisbalken zitten meppen om te kijken of die nog hard zijn.
    -Met diezelfde hamer "krikpunten" weg zitten meppen :)P)
    -Frietje gegeten bij lokale frituur

Ondertussen begint de TC1 een beetje groen uit te slaan (oorspronkelijk gekocht door mijn broer, maar ding bleek rot als de nete. Heeft paar jaar bij schuur gestaan, toen op beurs in Stuttgart goed kunnen verkopen, door de geschiedenis van dit wagentje):
    Samen met de 320i TC2:

Ook nog wat plaatjes uit 1981 gevonden:

4. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    En de 318i op winterbanden gezet :)

Dit weekend ook nog een zogeheten ATA gekocht....een AussenTemperaturAnzeige. Een klein boardcomputertje zeg maar, met als functies tijd, datum en uiteraard buitentemperatuur. En je kunt hem elk uur een piep laten geven, zodat je niet vergeet van cassette naar radio te switchen voor het nieuws :)

En nog wat foto's van afgelopen weekend, richting/bij E30 Summermeet:
    Poetsen
    Op pad!
    En in de rij.
    Meedoen aan het "auto-Limbo". Ik zit in kofferbak met rood T-shirt aan ;)

Ook de E30 staat op winterbandjes:

Voor de rode 325iX een ander blok gekocht, aangezien koppakking kapot is. Dit is makkelijker en maakt qua kosten niks uit (misschien wel goedkoper).
    De motor losmaken:

Ook nog een partij onderdelen gekocht, incl auto ;)
    De sloper welke al 3 jaar buiten stond. Toch nog wat bruikbaars afgehaald.

5. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Vorig weekend nog wat aan het slopen geweest achter de schuur :)
    Het staat namelijk nog steeds nogal vol.
    De airco uitbouwen bij de rode, hier hing de compressor
    hier liepen de leidingen ;)
    En hier gaat het verder naar binnen
    De ophangbeugels van compessor schoongemaakt in ontvetterbakje
    Vandaag de witte maar weer eens uitgegraven:
    En daarna begonnen de opties van de rode te demonteren, deze komen namelijk op de witte.
    Waar laat je nou zo'n plakkerig stuk plastic...
    De ruiten...links groen, rechts brons (+1 ongetinte)
    Elektrische ramen, centrale vergrendeling, verwarmd slot...
    Boven het CV-slot, de andere beugel tbv verwarming en vastzet klem met verwarmingselement.
    En de ontvangende partij nogmaals

6. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag zowel de ruiten als de sloten afgemaakt. Ook nog de contactsloten verwisseld.
    Met handmatig raam
    En vergrendeling
    Maar nog zonder slot/klink
    Lege deur van de witte
    5 jaar met vettige poten de deur vastpakken...
    Met slot van de witte in de rode :)
    Jeugdzonde in de witte..."als de schopplaat erover zit zie je er niks van."
    Ah, daarom kwam die stekker zo zwaar los
    Maar dat grote gat zit er natuurlijk niet voor niks!
    Promotie voor een versleten schroevendraaier: stekkertrekker!
    Het verschil tussen 0 en net niet full option (ik ga ervanuit dat de 2 lege punten voor het alarmsysteem van BMW waren).
    Helaas, de witte heeft geen volle bezetting in de A-stijl
    Met CV en electrisch raam
    Surprise-surprise, een grijze bijrijdersdeur.
    En een verknipte stekker in de rode...:-(
    Stuurtje gewisseld.

Gisteren met Rob (Rob is m'n sleutelmaatje. In 2010 was Rob 18 en had een Clio. Heeft toen stukje in '84er Audi van mijn broer gereden, daarna in mijn '83er 315. Clio ging meteen in verkoop. Rob kocht een '85er 316, daarna '84er 323iA Baur (waar meteen een nieuwe motor in moest) en daarna een '84er 320iA met perfecte koets. Deze omgebouwd tot 323i handbak) verder gegaan. We zijn begonnen met het dashboard eruit te pakken. Vervolgens cruise control, OBC2, en airco gedemonteerd. Daarna was het de beurt aan de bekabeling van de elektrische ramen. Deze bleek samen te zitten met de bekabeling van de CV (kofferbakslot/tankklepje).
    Dashboard eruit
    Kachel eruit
    Mat eruit
    Niet bepaald een verrassing :D
    Plaatje van accesoirestekker, voordat deze leeg ging.
    Kale boel...hier is goed op te zien dat een iX iets meer tunnel heeft :)
    Achterste afvoer airco
    Rechts
    Links

7. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Sinds maart/april heeft de 318i stil gestaan. Afgelopen zaterdag 'm maar weer eens naar voren getrokken. Op de planning stond voorkant.
    Remvoering? Dat is iets voor mietjes :D
    Veerpoot weg, remleidingen vervangen.
    De keuze is reuze :lol:
    51mm-poot, nieuwe wiellagers en dus de blauwe verlagingsveren, welke ooit op de rode iX zaten. De klauwen worden nog gestraald en gereviseerd.
    Met de andere poot waren we een heel eind, toen het nieuwe wiellager niet bleek te doen wat hij zou moeten doen. Toen maar even wat anders gedaan. We hebben de resterende lpg-slangen weggehaald en ook de klapbare kentekenplaat.
    En toen achter nog verlagingsveren geplaatst.

Deze week zijn de Golf en E46 nog voor APK geweest. De Golf kwam er zonder problemen door, bij de E46 werd de handrem wat strakker gezet. Tevens heeft de garage gezocht naar de koelvloeistoflekkage: bleek het expansie/voorraadvaatje te zijn.

Gistermiddag nog ff lopen rommelen. Na een beetje ruzie (slijptol heeft uiteindelijk geholpen), de oude remleiding rechtsvoor eraf. Hier het resultaat van deze actie:
    Het verlengsnoer wat ik gebruikte was ook toe aan vervanging...
    En het was warm!!!
    En toen de remklauwen gestraald en zwart geklapt

Vandaag niet zoveel zin om wat te doen, eerst schuur beetje opgeruimd, toen wat gepield aan de witte. Zo heb ik de aircoleidingen schoongemaakt (zat rode lak op) en provisorisch in de witte gezet. Meer het idee dat ze dan niet beschadigen dan wat anders. Ook de veerpootbrug vastgezet, deze lag eerst los in de motorruimte.
    Met deze pieletjes worden de leidingen vastgezet.

Hier nog twee foto's waarop te zien is dat de witte ooit AC-Schnitzer-striping had...en iets van "POWER" :D

Daarna me kwaad gemaakt op de linkervoorboog van het iX-spoilerpakket. Deze was gescheurd en ging ik er dus sowieso afhalen (heb 2006 al een compleet iX-pakket gekocht hiervoor. Voor toendertijd €50,- was ik het mannetje (tu) ).
    De lange lijn is van het snijden met een stanley-mes, zodat ik de onderkant op kon klappen en het stanleymes door de kit kon laten glijden.
    Dikke plakaat kit. En voor de oplettende kijkertjes: inderdaad is het spatbord onder de verbreder niet wit, maar cosmosblauw. Er is dus al eens een ander spatbord opgegaan.
    De rest van de boog zat niet zo vast en liet zich er redelijk aftrekken.
    Proefplaatsing van het lachsilber reserve-exemplaar :D

8. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Gister weer aan de klus geweest :D
    En hiermee zijn we begonnen!
    De zwarte, bruin/zwart en bruine zijn voor de relais van de airco-unit.
    Deze met Robs vinger erbij zijn voor de zekeringen.
    Nog twee stekkertjes, that's it!

Met dit kammetje worden de stekkers van de zekeringen vastgehouden
    En als je dan alles eruit hebt, heb je dit bosje stekkertjes:
    En de zekeringkast weer dicht:

De steunpunten zoals ze in de witte zaten
    En de stang met steunpunten in de rode, waar een grotere radiateur inzit

Steuntje eruit

Daarna nog de spatborden gedemonteerd alsook de spatbordverbreders/dorpelset.
    Valt helemaal nog niet tegen

Rob die een rotte schroef aan het wegboren is
    Spatbordjes

De dorpel links is in goede staat

Dit stuk eerst maar eens goed schoonmaken.

Het seizoen zit er weer op! Gisteren Golfje naar de stalling gebracht. Het witte restauratieobject uit de (voormalige) spuitcabine getrokken en de Golf erin gezet, buiten het "sleutelgebied". Hoesje erover tegen stof en eventueel doorlekkende regen.

9. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Maar nu, weekje vakantie. Vanmorgen om 3 uur mijn vriendin naar Schiphol gebracht, kan ik mooi paar dagen de schuur in. Het was lekker weer, dus de poorten maar opengegooid.
    Voor de rest geen foto's in de schuur. Voornamelijk dashboard gedemonteerd. Was sowieso niet zo heel vroeg meer voordat ik begon.

Jeugdzondes weggewerkt (AMP-stekertjes), schoongemaakt en getaped.
    En compleet met speakerkabelboom.

Ook nog even zitten ruziën met tellerbak. Kreeg dat groene optie-dingetje er niet op...bleek gewoon stroef te gaan :lol:
    Open
    Batterijtjes checken
    Ah :sturen: , das ist ein Ersatzteil!
    Van april 1995!
    In elkaar met dat groene ding achterop.

M'n trouwe business RDS. Deze wil ik nog aanpassen zodat een telefoon/i-pod oid eraan kan.

Aangezien de wifi bij oma bijzonder traag was, vandaag een update van de rest van de week...
    Dinsdag begonnen met leeghalen van de witte. Stoelen en dashboard eruit
    Daarna was de kachel aan de beurt
    De reden waarom de matten gewisseld worden
    Niet veel veranderd sinds 2006 (toen heb ik al eens interieur eruit gehad.)
    Het voorgestanste gaatje van de airco-afvoer
    Daarna had ik deze jongen nodig
    Om de andere gaatjes te boren
    En de doorvoer naar buiten toe, ook voorgestant gelukkig
    Wat liggen stoeien met OBC2's
    En daarna met kabelboompjes. Bovenste is van de witte, had enkel electrische rechterspiegel. Onderste is van rode en zit wat meer aan.
    De kabelboom van rode. In het midden zie je dat een kloje met kroonsteentjes heeft zitten spelen...
    Kabelboom van de airco
    Tape vergaan
    Tape eraf
    En nieuw ingetaped!
    Ook de hoofdkabelboom maar aangepakt.

Woensdag kwam Rob helpen. We begonnen met het dichtmaken van de airco-gaten. Hiervoor de doppen gebruikt welke in kofferbak de voorgemaakte gaten van trekhaakbevestiging afdichten.
    En al rap zat alles er weer in :D
    Zo lieten we het 's avonds achter. Alle bekabeling opgehangen.

Vandaag weer met Rob, begon niet zo denderend toen ik de plakplastic van het linkerachterscherm afhaalde...
    Klaar voor zover. Instrumenten, stoelen, deurbekleding erin.

Nu wat huiswerk meegenomen, lijstje met spullen welke besteld moeten worden en de kabelboom waar ik die kroonsteentjes uit wil werken.

Gr Jeroen

10. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Vorige week nog wat spullen besteld voor de witte :)
    Schuim voor bovenop kachel
    Stekkertjes voor deurstekker (wat je hier ziet, 42 stekkertje, kostte €85,-!)
    Een nieuwe "schopplaat", oftewel afdekplaat onder de stuurkolom
    En leuk speelgoed; een Awron

En nog wat gerommeld aan de XTX;
    Tijdens de afgelopen, zwaar verregende, vrijdag zijn Rob en ik maar weer eens met de XTX bezig geweest
    Aan de beurt was de remmerij. Ondertussen de klauwen al klaar gemaakt, nu nog monteren. Eerst links, want daar hoefde enkel de klauw erop.
    Aan de rechterkant moest ook nog de veerpoot erop. Met een hydraulische pers geprobeerd de poot los te krijgen :schater:
    Uiteindelijk op conventionele manier (grote hamer) de boel los gekregen en gewisseld.

Vandaag nog het "218"-sportstuur klaargemaakt voor verzending. Deze wordt nieuw bekleed.
    Uit week 10 van 1983.

Van dit ding is het wat makkelijker

En samen met het "218"-stuur gaat ook het Alpina-stuur weg om bekleed te worden. Deze is wat verder uit te kleden.

Mijn radiootje open, bovenkant
    Hier moeten links de bruine en rechts de rode stekker los worden gegooid.
    En hier de onderkant
    Hier wordt het stekkertje aan gesoldeerd.

Met dank aan mijn collega Albert is het kabeltje snaarstrak gesoldeerd :)
    Aan de achterkant een stukje van het dekseltje gevijld, zodat de kabel niet beschadigd.

Vanavond de kabeltjes uitgezocht van zowel de koets- als de deurkabelboom.

Bij de deur
    Hier piepen de draadjes van de elec. ramen naar buiten. Die hebben ze mooi strak afgeknipt dus :deegroller:
    En hier van de koets

Onder de kabelboom van de laatste foto zie je wat tekeningetjes en tekst staan. Deze kun je op E30-talk terug vinden. Het tekeningetje met nummer heb ik hieronder nog uitgewerkt.

Vandaag met Rob aan de schijfremmen/draagarmen achter gewerkt. Eerst hebben we de oude remleiding verwijderd (hier komt nieuw op, net als voor), daarna de rubbers van de draagarmen eruit gehaald. En dat heel beschaafd.
    Rechts zie je dop 36, daardoorheen zit een kopbout.
    En zo trek je heel netjes (met een luchthamer) de rubber eruit.
    De lege armen
    De kopbout, met 4 "ringen" en de 4 slachtoffers.
    De uiteindes + veerschotel schoongemaakt, ontroest en gespoten.

Vandaag met Rob bezig geweest met de achteras van de XTX. Maar voordat we dat konden doen moest er ruimte worden gemaakt in de schuur. Dus ben ik vrijdag al in m'n eentje bezig geweest met auto's verslepen.
    Neusje weer opgebouwd.
    En eruit slepen.
    En dat gaat heel prima met de M30B35 met automaat. Auto rustig laten rollen tot kabel strak staat, dotje gas en weer laten rollen :)
    En achterwaards naast de schuur getrokken.
    En de XTX binnen :)

Aangezien ik alleen was maar begonnen met wat leuks kleins, het inbouwen van de Alpina zusatztank.
    Original Alpina :)
    Proefliggen
    Daar moet dus het gat voor de benzinetoevoer/afvoer komen.
    De gatenboor past niet in de normale boormachine, dus dan maar met de luchthamer.
    Toen nog de rubbertjes geplaatst waar de bevestiging van de tank ingeprikt wordt, en de gaatjes geboord waar de boutjes doorheen gaan aan de voorkant. Mat nog iets korter gemaakt (was al korter ivm gastank) en de tank ligt.

En nog een gaatje, hierkomt de overloopslang doorheen.

Voor de rest niet verder gegaan met vulpijp e.d., omdat die toch maar in de weg zou zitten bij rest van werkzaamheden.

[​IMG][/url]
    Aandrijfassen losgemaakt van diff.
    Aan andere kant gehele triangel eraf.
    Met de trekker in de weer....
    ...waarbij het afgescheurde rubber blijft zitten en enkel de alu-kern eruit komt :|

Daarop maar besloten gehele as eronderuit te jassen.

Cowboy Rob met z'n vangst.
    Mooi schoon blijft de metalen kern in de auto hangen. Met een waterpomptang was die er zo vanaf.
    Met behulp van dop 36 wordt het rubber uit de ogen getrokken.
    Mooi de ruimte om alle remleidingen te vervangen en de roest te lijf te gaan!

11. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren nog wat zitten rommelen. Niet al te veel gedaan, alleen is dat toch niet zo makkelijk allemaal.

Het linker ophangpunt van de achteras was de alu-bus in afgebroken. Met wat gepiel met een grote boor het restant eruit gekregen.
    Het T-stuk kwam verbazingwekkend goed los. Ook de leidingen kwam goed los van het T-stuk.
    Het rubber voor de Alpina-tank.
    En de tank zelf welke door bodem piept.
    Alles onder de auto schoongeborsteld (en daarna in de brunox gezet).
    In de rechterwielkuip helaas wat doorgeroeste plekjes.
    De remleidingen vormen en proefplaatsen
    En de nieuwe remkabels geplaatst.

En nog een sfeerplaatje van de motordonor met wat andere slachtoffers.

Vandaag dan eindelijk de stuurtjes in levende lijve gezien. Ik ben er blij mee :)B
    En ook van de 318i is het stuur goed gelukt :D
    Tevens is er nog meer speelgoed uit Duitsland binnen gekomen.
    Na al het uitpakken maar eens begonnen met de motor. Dus motorkap eraf.
    Tussen het losmaken van de motor een beetje aan het prikken geweest aan de accubak. Deze wil ik gaan vervangen.
    Niet bepaald iets om vrolijk van te worden, dus eerst maar weer verder met wat ik eigenlijk aan het doen was.
    Afgeleverd op pallet.
    En dan hou je zoiets over.
    Nog maar eens beter kijken naar accubak/schutbord. Dus was isolatie weghalen.
    Over gehele hoogte rotterij....niet echt een leuk werkje. Dus nog maar ff snel een automatische laskap gescoord!

Gr Jeroen

12. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag waren de nationale slijp en zaagdagen bij de schuur. En aangezien een vriend van mij net zo'n rot hok als mij heeft, was hij er ook bij!
    Eerst maar eens wat benodigdheden gehaald.
    Gezellig toch?
    Eerst maar iets makkelijks, steuntje.
    Bas in actie
    Wel opletten!!!!
    Niet te zuinig uitslijpen
    En weer opbouwen :wink:
    En toen iets waar Rob echt zin in had....
    Accubak uitzagen!
    Maar eerst maar eens wat eten.
    Van buiten benaderen, van binnen benaderen
    Daarbij bleek de donor ook al wat roest te verbergen onder de vloermat.
    Maar na flink wat slijpen, zagen, beitelen en vloeken...
    Bas had ook nog een motorkapje nodig. Maar ik wilde niet m'n M10je in de regen laten staan. Dus de benodigde motorkap op een sloper gegooid en de niet benodigde motorkap op de sloper gegooid.... :lol1:

Gr Jeroen

13. c_mm01

c_mm01 Bezoeker

Lid geworden:
    19 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    18
    Leuk en uitgebreid topic, vroeger rijles gehad in een rode e30. Mijn vader had vroeger een e21 318 blijft een mooi model. Een e21 m3 blijft 1 van mijn favorieten.

14. Krentenbol

Krentenbol Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    15 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Biertaxi (www.biertaxinijmegen.nl)
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Marsrot
    Bouwjaar:
    1986
    Flink wat gedaan zo te zien! Een e30 zou hier nog best wel eens kunnen komen als mijn cabrio aangereden wordt en hij te ver heen is (voor mij) om te redden en ik een redelijk bedrag krijg. Hopelijk staat die voorlopig nog niet voor de deur dus :mrgreen: Een e30 of(/en? 8) ) een e24 staan ook nog wel op het verlanglijstje om 'ooit eens te hebben'. Prachtige auto's :)

15. Rick_Blaine

Rick_Blaine Bezoeker

Lid geworden:
    17 nov 2014
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    18
    Leuk topic, ik ben al jaren fan van de e30. Interessant om alle werkzaamheden te volgen. Ik vind de combinatie Bauer en 4x4 wel apart. Zeker vooral populair in de Alpenlanden?

16. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Je zou het zeggen hè. Toen mijn vader die witte kocht vertelde de handelaar dat hij uit Zwitserland zou zijn gekomen. Uiteindelijk bleek hij uit Aken te komen, dat is hemelsbreed 40 km van waar wij hem kochten :lol: De rode komt uit Krefeld, dat is 40km de andere kant op.

Van de 114 zijn er 82 in Duitsland verkocht, 24 in Zwitserland, 5 in België en 1 in Nederland. Momenteel zijn er 5 a 6 in Nederland. Dure wagens waren het overigens; een normale 325iX was al bijna even duur als een 325i Cabrio. De rode, met al zijn opties, was duurder dan een M3. Tegenwoordig zijn ze veel goedkoper dan diezelfde M3 :-D

Gr Jeroen

17. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen vrijdag samen met Pieter maar eens de boel netjes uitgeslepen en gesneden.
    (Die rotte plek links boven was vlak na de foto weer verdwenen :D )

Doorkijkje van binnen naar buiten!

En wat fotootjes van het krokante schutbord, mooi doorgerot

Dinsdag nog de politie op m'n voicemail...of ik even terug wilde bellen. Meteen schiet dan door je hoofd dat de boel leeg is geroofd, vernield of zelfs in de fik is gestoken. Niks van dit alles, ze wilden met een milieu-inspecteur kijken wat we allemaal uit aan het voeren waren. Zo wilden ze weten of de spuitcabine nog wordt gebruikt, en hoe het staat met al die wrakken achter de schuur....waarschijnlijk heeft de achterbuurvrouw weer eens zitten klagen, want die zorgde er 4 jaar geleden, toen ik net in de schuur zat, er ook al voor dat milieu-inspectie aan de deur stond. Nouja, voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt met de (dat moet gezegd worden, rustige/sympatieke) agent en zijn collega de milieu-inspecteur.

Gr Jeroen

18. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Omdat ik er helemaal de kriebel van kreeg, dat iemand het bedenkt de politie op me af te sturen, maar besloten dit weekend niet aan de auto te werken maar de boel maar dicht te timmeren. Paar jaar geleden had ik al eens een poort gekocht, nu werd het tijd om die dan maar te installeren.

Gr Jeroen

19. Rick_Blaine

Rick_Blaine Bezoeker

Lid geworden:
    17 nov 2014
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    18
    Netjes hoor. Sommigen gunnen een ander helaas niets, jammer.

20. Baur

Baur Bezoeker

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren met m´n broer (Laurens) aan de slag gegaan. Hij begon echter met iets anders dan de auto...
    Ff het straatnaambordje recht hangen :)
    Subframe eronderuit
    Passen.
    Wat slijpen (He Laurens, kun je ff een pet en jas pakken, die vonken branden nogal...vervolgens krijg je een tafelkleed over je heen)
    En weer passen
    Zo, dat lijkt te passen....laat het bakken en braden beginnen!
    En dan maar wat zinkspray erover.
    En zo verdwijnt dan uiteindelijk alles achter anti-dreunmat :)
    Op naar het volgende gat ;)

Gr Jeroen

Deel Deze Pagina