Hey bij deze wou ik m'n Mk1 cabrio voorstellen. Ik kocht deze wagen nog maar pas, maar ik ken deze al zowat m'n hele leven. Golf Mk1 Cabrio GL Bouwjaar 1979 1.5l "JB motor 82.000 km De erg unieke 80's look wordt verwezenlijkt door: BBS voorspoiler BBS wielbogen Zijlijsten (merk ongekend) Grill met bloklichten (merk onbekend) Rood interieur van een jongere donor Cabrio Nu over smaak valt te twisten, maar ik denk dat we over het algemeen wel kunnen zeggen dat hij oerlelijk is zoals hij nu is. Het is een goede basis, steeds op onderhoud geweest bij officiële garage, staat technisch in orde en de body is nog hard. Was ook tot juni dit jaar gekeurd en ingeschreven voor dagelijks gebruik. Niet als oldtimer. De grill, koplampen en body kit gaan er af. De lak is veel van z'n glorie verloren en is beschadigd op sommige plaatsen. Het interieur, tja... En de cabrio kap heeft ook wel z'n beste tijd gehad. Dus er is wel een en ander die aandacht vereist, maar ik heb geen haast.
En toch vind ik het stiekum jammer dat de bodykit eraf gaat.. Het is toch wel een stukje historie en zeker geen 13 in een dozijn auto
Hallo, Je kan ook eerst mooiere velgen proberen, en dan kijken hoe het geheel staat ? Want velgen maken de auto, in het algemeen. Het is wel uniek zo'n bodykit, vind ik . Maar ja, het is jouw auto, en ik wens je veel plezier ermee . Gr, Ronald
Ik vind het een leuke aparte verschijning. Ik denk dat ik deze na restauratie toch weer zo op zou bouwen met de spoilerset. Het heeft wel wat, zeker als je er een deftige verlaging en een set mooie wielen bij denkt.
Dank je voor jullie warme welkom. Veel voorstanders van de body kit zo te zien. Kan moeilijk de vibe beschrijven die ik krijg als ik de wagen nu zie, mss helpt dit http://www.youtube.com/watch?v=Ug8WeZyTxXg De voorspoiler op zich stoort me niet zozeer, maar de wielbogen heb ik nogal gemengde gevoelens bij. Het is in elk geval uniek. Ik weet dat de bodykit in 1984 werd geinstalleerd door de vorige eigenaar. Maar dit was een hele tijd terug en ziet er er gedateerd uit, origineel is veel tijdlozer. Ben er nog niet geheel uit. In elk geval de front grill en lichten moeten er echt uit. De pasvorm is gewoon ronduit afschuwelijk en de lichten hangen er maar zowat los in te waaien. Een originele grill zal al veel aan het uiterlijk doen. En tuurlijk komt er een ander velgje op en een subtiele verlaging
Waarom zou een 79er per se tijdloos moeten zijn? Ik vind het juist een charme dat je de tijdsinvloeden op de auto kunt zien! Hij staat er netjes bij en is zo een bijzondere verschijning. Ik ben bang dat als je dat gaat weghalen het toch "één uit velen" gaat worden.
Mee eens. Ik vind hem zeer uniek en zeker niet lelijk. Alleen de wielen vins ik raar. Maar lelijk vind ik hem zeker niet. BBS er onder en je hebt een prachtig waggie als je het mij vraagt!
Zo kleine update Beter, veel beter. De wagen is nu ook gekeurd en heb eindelijk m'n nummerplaten. In september start ik m'n laatste jaar avondschool koetswerkhertselling. Zou graag de wagen meenemen en daar herspuiten. Had initieel graag de wagen in z'n originele kleur gezet, namelijk: Brazil Brown Metallic L96F. Maar ik heb eerlijk gezegd echt niet de tijd om de motor uit te bouwen en de motor ruimte mee te spuiten. Zal waarschijnlijk de wagen herspuiten in zelfde kleur, want in de lak die er nu opstaat zie je heel wat lak- en schuurfouten en uiteraard enkele beschadigingen door het gebruik door de jaren heen. Bodykit nog geen flauw idee wat ik er mee ga aanvangen, zal de knoop doorhakken eens ik met de voorbereidingen voor het spuiten begin. Zoals hij er nu uitziet vind ik het minder storend als met de andere grill en lichten. Ziet er weer uit als een golf Ik heb nog maar slechts 300km afgelegd met de wagen sindsdien, maar aan de wegligging valt nog heel wat te verbeteren. Dat pak ik wel aan in mei of juni volgend jaar als de opleiding afgelopen is en de wagen terug naar huis gaat. Heb ondertussen wel genoeg ander spul waar ik m'n vrije tijd mee kan vullen. Updates volgen wel nog eens er meer vooruitgang wordt gemaakt.
Vond die vorige lampen wel echt iets hebben, maar dit is ook mooi! Zelf ben ik van vier lampen! Laat je de grill zo? Bodykitt vind ik prachtig en uniek. Zou hem lekker laten zitten! En waarom spuiten? Is de lak niet meer goed?
Zelfde bodykit als de Buchmann+Buchmann Golf Cabrio's. Zou er zoals hierboven al werd gezegt idd 4 lamps-grill erin zetten, zoals je ook bij de B+B's ziet. Gr Jeroen
Had nog nooit gehoord van de B+B golf cabrio's. Interessant ga daar nog wat meer info over opzoeken, dank je. Grill blijft er voorlopig in, toegegeven 4-lamps grill heeft wel wat. Kan zijn dat ik er op een later tijdstip nog eentje in plaats met 4 lampen, heeft geen prioriteit. Momenteel staat de golf nog steeds bij me thuis, had gehoopt om deze in de avond opleiding koetswerkherstelling voor te bereiden en te herspuiten. Jammer genoeg is er geen plaats tot ten vroegste januari. Vrees dat het niet zal lukken om deze af te werken in de korte periode tot het einde van het schooljaar. Daarom blijft hij in de staat waarin hij zich bevindt tot één van de andere lopende projecten af is en ik er tijd voor kan vrijmaken. Heb wel ondertussen een compleet origineel bruin interieur in redelijke staat klaar liggen. Wel zonde dat er gaten in de deurpanelen werden gemaakt voor aftermarket speakers. Hopelijk kan ik er nog ergens vinden die niet verklooid zijn. Updates volgen nog naargelang vooruitgang
Vier lampen, chrome trim & die bodykitt = zwaar stoer. Vind het altijd gaaf als het oude van een auto te zien is. Old school. 8) Succes er mee.
Vind ik leuk ! Dit ga ik zeker volgen. Aan het mijne is ook nog veel werk, maar er is ook geen haast bij. Ik ben benieuwd om deze eens IRL te zien. Gr. Aaron :smt006
Wat ik mij nog afvroeg. Ik kan er maar niet inkomen, jij en een Golfje? Hoe ben je daar nu opgekomen? Mocht je ooit dat interieurtje wegdoen, ben ik geïnteresseerd in het rode tapijt. Gr. Aaron :smt006
Wat een bijzonder dak, rechtsboven op de foto?? En die speakers heeft iemand dat wel eens in het echt gezien?? Gr Hilko
Niet zo verwonderlijk toch, rijd al 6 jaar met de Golf 3. Ben liefhebber van alle soorten oud ijzer, niet alleen wagens van amerikaanse makelij Was nooit in me opgekomen om een Golf cabrio te kopen, maar kreeg telefoontje van m'n vader dat de overbuur z'n cabrio te koop had gezet. Daarom toch eens gaan kijken en half uur later had ik er dus een wagen bij. Als het andere interieur er in zit mag het rode gerust weg. Maar zal niet voor meteen zijn, waarschijnlijk ergens in de loop van de winter dat het huidige er uit gaat en andere er in. Houd je op de hoogte. Heb eens verder gezocht in verbande met de B+B cabrio's. Rainer Buchmann was dus een tuner ergens begin jaren 80. Best gekend voor de Porsche Targa Rainbow De aanpassingen aan de cabrio's was niet enkel een bodykit maar een hele waslijst aan bijzondere opties en esthetische wijzigingen (velen waarvan je ongetwijfeld kan zien dat het de eighties waren). Waaronder: - Parkeer sensoren achter - DINFO (Digitaal informatie systeem) Digitaal dash ontwikkeld in huis - Stuur met bediening voor het DINFO - Compleet audio systeem in samen werking met Blaupunkt - Electrisch verstelbare chauffeursstoel - Ander interieur - Andere lak - BBS body kit - B+B graphics op motorkap en kofferklep - B+B logo grill - optioneel, cabriokap in diamant stof en mss nog wel een en ander waarvan ik nog niet van op de hoogte ben.