1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Free-Wave's project:Golf 1 Cabrio G60 On Air !

Discussie in 'Ik ben.... en ik rij.....' gestart door Free-Wave, 9 aug 2011.

1. Free-Wave

Free-Wave Administrator Medewerker

Lid geworden:
    12 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Ondernemer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LC9Z - Zwart Metalic
    Bouwjaar:
    1991
    Zo na ruim 3 jaar werd het weer eens tijd voor een update. Na de airride even een poosje niets aan de auto gedaan,de centjes moesten vooral in het eigen bedrijf blijven.... Nu het weer wat beter gaat en we de crisis hopelijk echt voorbij zijn kon ik eindelijk weer eens een wens van het lijstje strepen.Bij de bouw van de cabrio in 2011-2012 hebben we destijds het EPS uitlaat systeem van mijn oude GTI 8V pasgemaakt op de cabrio en overgezet. Helaas bleek dit voor de G60 toch iets te luid en begon me hier steeds meer aan te irriteren.
    Je maak ook niet echt vrienden als je s'ochtends vroeg naar een meeting wilt en de hele camping of hotel word wakker als jij je auto start en het terrein afrijd. Na een paar jaar ergenis dus tijd voor wat anders.
    Na wat rondvragen en wat offerte aanvragen ben ik uiteindelijk bij Jessy's Custom Exaust (JCE) in Breda uit gekomen. Hij heeft een nieuw systeem vanaf het spruitstuk gemaakt in RVS

Eerst de aansluiting met het spruitstuk

Daarna eerste demper:

Bochtje over de achteras:

Einddemper:

Complete systeem:

In eerste instantie was het geluid nog iets te luid naar mijn zin,maar dit heeft JCE keurig opgelost. Het kostte al met al toch nog wel wat moeite om de auto wat stiller te krijgen.
    De compressie / druk op het systeem is ook fors, als je 3 meter achter de auto staat voel je het nog aardig uit de uitlaat klappen.Maar uiteindelijk is het met een andere einddemper toch gelukt.
    Resultaat is een flink stiller systeem,maar nog wel iets geluid maakt bij een wat hoger toerental.
    Exact wat ik wilde. Uitlaat: V check!
    Volgende wens: Motorruimte netter maken..;)

Laatst bewerkt: 8 okt 2018
    Fedde, matthijs82 en Draco vinden dit leuk.
  2. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    48
    Lawaai vind ik ook niets, maar idd....zit enorm veel druk achter...zie het maar eens stil te krijgen
    Stiller maken vind ik het geld wel waard...laatste keer gewoon stuk standaard uitlaat bij de dealer laten vervangen, weet ik zeker dat het geen lawaaitroep is :rolleyes:

3. Free-Wave

Free-Wave Administrator Medewerker

Lid geworden:
    12 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Ondernemer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LC9Z - Zwart Metalic
    Bouwjaar:
    1991
    Inderdaad..op een gegeven moment word je daar echt te oud voor..:)

4. Fedde

Fedde Bezoeker

Lid geworden:
    11 dec 2001
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Key Account manager