1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Golf 1 cabrio jh gaat warm stotteren en valt uit.

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Marconi1989, 19 jun 2019.

  1. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
    Goedendag Allen.
    Ik ben sinds kort in het bezit van een golf 1 cabrio uit 86 met een 1.8 jh motor.
    De auto het na 14 jaar stilstaan weer het zonlicht gezien na veel gesleutel en reparaties is hij ook weer apk gekeurd.
    Mischien kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.
    De golf start sochtends soms op 3 cilinders maar andere dagen ook gewoon perfect op 4 en loopt gelijk mooi rustig.
    Na een rit van circa 20 minuten als de motor warm is begint de auto te stotteren en te pruttelen en valt hij bijna uit op het gaspedaal reageert die ook niet meer.
    Tevens begint de brandstof pomp heel erg te zoemen als de motor gaat stotteren.
    Daarna valt de motor uit en is hij meer aan te krijgen.
    Gaat netjes rond en heeft een vonk.
    Na een kwartiertje wachten start hij weer alsof er niks aan de hand is.
    Totdat hij weer warmen wordt dient het euvel zich weer opnieuw aan
    Kan iemand mij helpen met suggesties of ideeën.
    Rotor verdeler kabels bougies zijn al al vervangen.
    Distributieriem - waterpomp zijn vervangen
    Thermostaat brandstoftank vulhals zijn vervangen.
    Mvg marco
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 19 jun 2019
  2. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.761
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
    Kijk eens in de tank bij de opvoerpomp. Daarin zit een klein filter. Tankvulhalzen willen nog weleens gaan roesten. Dan komt het roest in je tank en wordt het door de opvoerpomp opgezogen in het filter. Kijk in je tank of er roest deeltjes in zweven.
     
    Marconi1989 vindt dit leuk.
  3. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
     
  4. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
    Bedankt voor je reactie.
    De tank en vulhals en brandstofpompen zijn allemaal nieuw dus daar kan het denk ik niet aanliggen.
    Alleen de injectoren niet mischien dat het probleem daar vandaan kan komen maar hij rijdt perfect totdat de motor echt warm wordt en dan begint het euvel.
    Alleen het starten op soms 3 cilinder is ook wel gek en soms gewoon perfect lopen na het starten
     
  5. Autorockola

    Autorockola Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    18 jun 2019
    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Antraciet
    Bouwjaar:
    1985
    Heb je ook naar je brandstof relais gekeken ?
    Dit probleem heeft iemand die ik ken ook gehad .
    Deze funtioneerde niet goed ook naar tijdje rijden .
    Relais viel uit door roest
     
    Marconi1989 vindt dit leuk.
  6. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
    Bedankt voor je reactie.
    Ik ga de zekering kast wel is nakijken en het relais.
    Gr
     
  7. Donny

    Donny Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    25 jun 2019
    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1990
    Dit probleem heb ik ook...de voormalige eigenaresse vertelde dat dit vapolock heet...dat er in de brandstofleiding een bel zit en dat die dan afslaat.
    Bij mij gebeurd dit als die te lang station air loopt.

    Heb naast deze blauwe ook nog een witte cabrio mk1 die heeft nu ook problemen.
    Die verliest koelvloeistof reservoir gewoon leeg in een dag..
    We hebben al een slang vervangen en leek al goed te zijn...naar nu is probleem weer zelfde...
     
  8. NoBody

    NoBody Bezoeker

    Lid geworden:
    18 feb 2011
    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    16
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Applicatie-ontwikkelaar
    Locatie:
    Amersfoort
    Kleur:
    Donkerblauw
    Bouwjaar:
    2010
    Hoewel dit al een oud topic is, toch nog even mijn 50 centen, omdat ik -exact- hetzelfde probleem heb gehad met mijn JH. Daar bleek uiteindelijk, dat de opvoerpomp (dat is het extra pompje dat in de brandstoftank hangt) simpelweg kaduuk was en helemaal niets meer deed. De hoofdpomp moest dus al het werk doen en kreeg daar bij teveel stilstaan (bijvoorbeeld in de file of bebouwde kom met veel verkeerslichten) niet genoeg koeling voor door een gebrek aan rijwind. Resultaat: afslaande motor en een hoop lawaai van de hoofdpomp op dat moment. Na ~15 minuten stilstaan was die weer voldoende afgekoeld en leek het weer alsof er niets aan de hand was.

    Geen garage die aan de opvoerpomp dacht... Na veel zoekwerk online heb ik die opvoerpomp daarom uiteindelijk zelf vervangen (is heel makkelijk) en daarmee was het probleem dan toch eindelijk opgelost.

    Uiteraard hoop ik, dat je probleem inmiddels al opgelost is en zo ja, dan ben ik wél benieuwd naar wat de oorzaak nou uiteindelijk was. Als dat nog niet zo is, zou ik dus echt eerst even kijken of die opvoerpomp wel iets doet als er 12v op staat. Werkt die wel, dan de bedrading naar de opvoerpomp en de zekeringkast, zoals Autorockola al suggereerde, nakijken.

    Ook nieuwe onderdelen kunnen kapot zijn, helaas.
     
    Marconi1989 vindt dit leuk.
  9. Marconi1989

    Marconi1989 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 jun 2019
    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Leidschendam
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1986
    Goedemiddag bedankt voor je reactie.
    Sorry voor mijn late reactie ivm vakantie.
    Ik ga hier zeker is naar kijken of de opvoerpomp inderdaad goed werk die is nog niet vervangen dus het zou zomaar kunnen ik zal je hiervan op de hoogte houden bedankt voor de advies.
    Mvg marco
     

Deel Deze Pagina