1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Golf 1 cabrio weinig oliedruk

Discussie in 'Projecten niet direct golf cabrio gerelateerd' gestart door doornbos1997, 9 apr 2017.

  1. doornbos1997

    doornbos1997 Bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    HELP
    ik heb een golf 1 cabrio uit 93,
    nu waren mij klepstoters stuk en heb ik dus vervangen.
    gestart en loopt als een zonnetje!
    nu na +- 5 min als hij warmer wordt gaat mijn oliedruk lampje branden :(
    heb de oliepomp al vervangen en de druk stationair warm is +- 0.5bar
    en komt niet veel hoger dan 3 bar (warm)
    koud komt hij op 5a6 bar.
    waar kan dit nog aan liggen?
    nu las ik ook op forums dat dit aan de lagerschalen van de krukas en dergelijke kan liggen?

    alvast bedankt! :)

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  2. ikke

    ikke Bezoeker

    Lid geworden:
    26 mei 2007
    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    probleemoplosser
    Locatie:
    regio Vijfheerenlanden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Daytona gray
    Bouwjaar:
    1990
    wat voor olie gebruik je? mij is gewone ouderwetse 20w40 olie geadviseerd ipv dunne 10w50. De garage vertelde dat dat leuk voor net gereviseerde of moderne motoren is, maar dat oude motoren het beste op simpele 20w40 olie draaien.
    Heb het advies ter harte genomen en motortje snort prachtig (en als rasechte hollander: olie is ook goedkoper)
     
  3. doornbos1997

    doornbos1997 Bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Heb namelijk altijd met 10w 40 gereden,
    Maar ben vandaag bij de vw dealer geweest, en kwamen bij mij tot de conclusie dat hoogstwaarschijnlijk mijn krukaslagers ingesleten zijn en dat ik die het beste kan vervangen, weet iemand toevallig hoe ik dat het beste kan doen? Kan het zelf allemaal wel doen geen probleem!

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  4. Mees

    Mees Heel aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    12.488
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    ondernemer
    Locatie:
    Terug op den Bult....:D
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart met roest.
    Bouwjaar:
    1993
    Mss is de oliedruksensor kapot?

    Groet, Mees
     
  5. doornbos1997

    doornbos1997 Bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Heb namelijk gemeten koud heeft hij druk en warm bijna niet meer dus lijkt me dan niet

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  6. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
    bij 90 graden moet die stationair meer dan 0,35 bar zijn en bij 1800 toeren moet die meer dan 2 bar zijn.
     
  7. doornbos1997

    doornbos1997 Bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Oh oke vreemd, bij de dealer kreeg ik hogere waardes door?
    Maar die 0,35 haal ik ook maar amper stationair

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  8. doornbos1997

    doornbos1997 Bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Ben ik weer :)
    Heb de lagerschalen er nu af liggen en hebben inderdaad wel slijtage dus vervang het zowiso.
    Maar weet een van jullie wat de aanhaalmomenten zijn van de drijfstangen en krukas? En zitten er in zo'n oudje ook al rekbouten?

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     
  9. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.370
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    Chauffeur (en ex ict-er)
    Locatie:
    Veluwe
    Voor de koppakking? Dat zijn wel rekbouten
     
  10. doornbos1997

    doornbos1997 Bezoeker

    Lid geworden:
    9 apr 2017
    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    8
    Nee niet de koppakking, maar de krukas bouten en drijfstang

    Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina