1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp gevraagd (versnellingsbak)

Discussie in 'Archief' gestart door Anonymous, 15 aug 2006.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Dag forumgangers ik ben op zoek naar een handige harry die mij kan helpen met plaatsen van de versnellingsbak.

Vandaag was ik weer eens te enthousiast om eens de koppelingsplaten te vervangen dit werd dus een groot fiasco. De bak kreeg ik er niet af omdat de rechter (bestuurderskant) aandrijfas in de weg zat. Deze is wel los maar ik krijg die flens er niet langs. Nu hangt het zaakje dus los onder de auto en het blok hangt er een beeetje scheef in (is dat normaal? hij helt richting de accu). Ik krijg de bak er zowel niet op als af.

Nu zoek ik iemand die me ermee kan helpen dit hoeft niet direct het mag ook over 2 weken zijn. Ik woon in Almelo uiteraard krijgt die gene een vergoeding voor zijn werkzaamheden.

De auto staat op de oprit onder een carport op oprijbokjes.

Hoor het graag :cry:

2. Rinus

Rinus Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    27 feb 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    administrateur
    Stuur eens een pbtje naar Rudie, is vrijdag terug van vakantie.

3. Anonymous

Anonymous Guest

Als je de bak eraf wil halen moet je eerst beide aandrijfassen loshalen, rechts kan blijven hangen maar links moet echt weg. Dus 2 bouten van je schokdemper loshalen dat je het fusee aan de kant kan trekken en de as eruit kan vissen (wel eerst middelste moer losdraaien ;)). Dan heb je meer ruimte om de bak eraf te trekken.. zorg wel dat er een bok onder het blok staat anders kanteld de boel te ver en sloop je gegarandeerd wat leidingen.

4. Anonymous

Anonymous Guest

Ik neem aan met rechts dat je de bestuurderskant bedoelt omdat die idd in de weg zit. Als je deze as volledig wilt verwijderen moet het wiel er dan ook nog af of kan deze blijven zitten?

5. Anonymous

Anonymous Guest

Rechts is altijd de passagierskant...

Ja het wiel moet eraf, anders kan je noot fatsoenlijk bij de bouten van de schokdemper. Maar als die vier bouten van het wiel teveel zijn... ?

6. Anonymous

Anonymous Guest

nee dat niet maar hij staat momenteel op oprijbokjes maar mijn krik is niet hoog genoeg om het wiel van het oprijbokje je krikken. En als ik de auto nu van de bokjes haal kan ik er helemaal niet meer bij. vandaar nee die 4 boutjes zouden me een worst zijn :D

7. aberendse5

aberendse5 Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Beroep:
    timmerman
    Even hoor, om te zien of ik het goed begrijp. het makkelijkste is als je beide assen weg hebt, dan heb je meer ruimte en loop je niet te ..... had je de steun van de versnellingsbak aan de bestuurderszijde al helemaal weggehaald? Als je dat gedaan hebt moet je proberen het motorblok recht te krijgen door het bijvoorbeeld op te krikken, hierna krijg je de ruimte om de bak er af te halen. let wel met het inbouwen moet je eerst de flens van de rechter aandrijfas achter de starterkrans doen anders krijg je de bak er niet op.
    success

8. Anonymous

Anonymous Guest

Heb je in Almelo geen doe-het-zelf garages? Bakkie joppen op een brug is een stuk makkelijker ;)

9. Anonymous

Anonymous Guest

Nee helaas niet zou wel makkelijk zijn zowiezo niet in twente volgens mij maar ik heb vandaag de versnellingsbak eraf gekregen. Wanneer ik weer zin heb ga ik de koppelingsplaten, drukgroep en een paar keringen vervangen. Nu liep er olie uit mijn rechter aandrijfas bij de aansluiting aan de bak. Waarschijnlijk is dus die oliekering ook lek is deze makkelijk te vervangen?

Deel Deze Pagina