1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Info gewenst ivm remklauwen

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Elky, 21 mei 2015.

1. Elky

Elky Bezoeker

Lid geworden:
    13 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Mecanicien
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LB3A
    Bouwjaar:
    1979
    Ik had staal geweven rem-flexibels besteld online voor M'n 79er. Maar heb het verkeerde type besteld, geheel m'n eigen fout trouwens.
    De flexibels die ik besteld waren blijkbaar voor ATE klauwen. De klauwen op m'n wagen zijn Girlings. De oude flexibels vooraan opnieuw monteren is geen optie. Had wel wat problemen om deze los te krijgen van de vaste leiding en eentje sneuvelde.

Nu, kan gewoon de Girling flexibels bestellen en hopelijk past deze wel. Heb enige twijfel want heb al geinformeerd bij kameraad die een vrij uitgebreide kennis heeft over Golf MK2 en beetje met MK1.
    De Girling klauwen die er bij mij opzitten zijn voor hem onbekend en verschillen van de Girling klauwen die ze op MK2's gebruiken.
    Heb hierover zoveel mogelijk info opgezocht en vond volgende types voor Golf 1 Cabrio
    Op mijn wagen zitten deze:

Op de bovenstaande tekeningen is er eentje van een ATE klauw, de andere ?? weet niet welke wat is. Meer info gewenst.

De Girling klauwen bij mij hebben linkse schroefdraad (tegen de klok in) waar de flexibels inschroeven, indien er een ander type Girling werd gebruikt op de MK1 golf (cabrio) heeft die ook dezelfde linkse schroefdraad?
    Wil niet het risico lopen de Girling flexibels te bestellen om dan te zien dat ze ook niet passen op mijn klauwen

De staal geweven rem-flexibels voor Girling die ik zou bestellen zullen me ongeveer 75 euro kosten, Als ik voor hetzelfde bedrag of minder ATE klauwen en nieuwe remblokken kan kopen zou ik dit wel overwegen als alternatief. Op voorwaarde natuurlijk dat deze passen op mijn wagen. Meer info gewenst.

Deel Deze Pagina