1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mèn cabriautje (Update 11-09-14)

Discussie in 'Archief' gestart door Je®®y, 27 jul 2012.

1. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Hallo Cabiaute,

Mijn naam is Jerry en na lang zoeken heb ik een Golf 1 Cabio uit 1991 gevonden die echt naar mijn zin was.
    Ik wilde um namelijk zo origineel mogelijk. En dat valt niet mee om die te vinden, kan ik je vertellen.
    Veelal zijn ze gepimpt, wat ik overigens wel mooi vindt maar niet echt zocht.

Uiteindelijk heb ik er één gevonden in Amstelveen. De kleur (caprigrün) was even wennen maar uiteindelijk toch wel mooi en ook wel apart, want deze kleur zie je niet zo vaak.
    De vorige eigenaresse reed er de laatste tijd erg weinig in en wilde het geld voor haar studie gebruiken. Dit was voor mij een mooie gelegenheid om in het bezit te komen van een Golf Cabrio en tegelijkertijd iemand weer aan het studeren te krijgen.
    Na het nodige papierwerk was het dan op 21 juni 2012 zo ver. Ik was in het rijkelijke bezit van een Golf 1 Cabrio. Het eerste ritje richting de randstad (natuurlijk met de kap open) was zeer aangenaam. En ik weet nu al dat er veel ritjes gaan volgen.

Gegevens;
    Het betreft een Golf MK1 1.8i (98pk) Cabriolet Classic Line welke op 30 augustus 1991 voor het eerst op kenteken is gezet in Nederland. Volgens de fabrieksgegevens is hij in februari 1991 in Osnabrück van de band gerold.
    De originele kilometerstand is nu zo'n 112.000 en de zelfs de onderhoudsboekjes ed. zitten er nog bij.

Nog wel wat te doen;
    De vorige eigenaresse had al het nodige geïnvesteerd zoals een nieuwe kap, vier nieuwe banden, een nieuwe accu en de distributieriem was ook recentelijk vervangen. Dus er was al wat geld, tijd en werk ingestoken.
    Maar zoals je mag verwachten van een auto van bijna 21 jaar er blijft nog wel het nodige over om te sleutelen.

Nu ben ik van huis uit automonteur geweest wat natuurlijk zeer handig is bij zo'n auto.
    Het sleutelwerk is dus geen belemmering en onderdelen zijn er genoeg te vinden op het internet.
    Zo kwam ik ook uit op de site van golfcabrio.com. Een zeer leuke site met veel handige tips en trics.

Na het zeer grondig inspecteren op oa. de hefbrug bleken er nog wel onderdelen aan vervanging toe.
    De middendemper was er het ergst aan toe. Deze was geheel afgestuct met Gum-Gum en de voor- en achterpijp waren aan de middenpijp gelast en ook afgesmeerd met Gum+-Gum. Na de hele uitlaat gedemonteerd te hebben, alles weer gemonteerd met een nieuwe originele middendemper.

Verder waren er een drietal lekkages. De o-ring van verdeelstuk op het motorblok van het koelvloeistofsysteem lekte dus een nieuw verdeelstuk gemonteerd. Ook het kleppendeksel lekte de nodige olie dus een nieuwe pakking er tussen. Als laatste is het welbekende groene zijdekseltje van de versnellingsbak vervangen.

Nu was het schakelmechanisme aan de beurt want dat was één grote roerbak. Keurig een nieuw revisiesetje erin en hij schakelt weer als een zonnetje.

De voorstoelen waren bijna niet meer te vergrendelen dus ook maar gelijk nieuwe geleidestukken gemonteerd. Vrouwtje ook weer blij dat de stoel weer makkelijk kan verschuiven.
    Nu restte alleen nog de grote beurt nog. Dus oa. nieuw olie + filter, bougies, rotor verdeler en nieuwe remvloeistof.

Nu was het geluidsgenot aan de beurt. Ik had nog een goede Pioneer radio liggen dus die erin gezet. Om het geluid iets aangenamer te maken heb ik een Hertz Hi-Energy HSK130.4 Composet gemonteerd. In de deuren heb ik de woofers van 130 mm geplaatst en op het dashbaord de twee 25 mm tweeters. Voorlopig is dit voldoende en misschien komt er in de toekomst nog een woofertje achterin voor een beetje ondersteunende bass.

Al met al heb ik er in deze korte periode al veel tijd en geld ingestoken om het karretje naar mijn zin te krijgen.

Natuurlijk staan er nog wat dingen op mijn verlanglijstje maar nu ga ik eerst genieten.

2. WINDHOOS

WINDHOOS Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Re: Mèn cabriautje

welkom bij de daklozen, misschien een keer te spotten op een meet/tour :?:
    nice ride, veel plezier ermee

3. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991

Ik ben van plan om zondag 19 augustus naar M.I.V.W. in Valkenburg te gaan. Nu zag op dit forum dat er waarschijnlijk ergens wordt afgesproken om gezamelijk op te rijden. Dus ik wacht nog op de locatie en tijdstip.

4. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1

Welkom.
    Maar dit is geen Classic Line. De CL kwam pas in 1992 en was niet leverbaar in deze kleur.

5. Robbie H

Robbie H Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    38

Welkom
    Mooie cabrio,veel plezier ermee!
    Denk alleen niet dat het een Classic Line is,ik mis de C-L velgen en de kleur is volgens mij ook geen orginele C-L kleur,maakt hem/haar overigens niet minder mooi!

Robbie H

PS Jeff weet het dus zeker en was met net voor

6. WINDHOOS

WINDHOOS Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94

7. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991

Volgens mijn info is het een C-L, mocht dat niet zo zijn dan hoor ik graag wat het wel is.
    Ik weet ook dat het geen originele C-L velgen zijn. Er horen LM-Rad "LeCastellet" 6J x 15 (hochglänzend) mit 195/50 R 15 V onder.
    Deze zijn moeilijk te vinden, maar ik ben nog zoekende.
    De kleur Caprigrüm LA6U is zeker wel origineel (staat op de sticker achterin). Of dit geen C-L kleur weet ik niet.

8. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991

Oke het is dus geen Classic Line.
    Nu zitten er op de voorspatborden wel twee emblemen van Karmann, zeg dat nog iets??

9. Essie

Essie Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    11 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0

Dat zegt niks, alle Golf Cabriolets zijn gebouwd door Karmann

10. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991

En een Rabbit achterop?

11. Essie

Essie Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    11 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
  12. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991

Kijk, hier heb ik wat aan.

Is het stiekum toch geen C-L!!!
    Ook de velgen alwaar ik naar opzoek was blijken dus niet eens de goede te zijn.
    Blij dat ik ze nog niet had gevonden/gekocht.

13. Knuddesoft

Knuddesoft Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    23 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    36
    Type cabrio:
    Geen Cabrio

Welkm hierow

is het niet een ettienne aigner (als ik het goed schrijf) kleur, jekan dat weer zien als hij in de stoeleneen logo heeft (volgens mij goud kleurig)

14. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1

EA kwam in rood, groen en blauw. Maar niet in deze kleur. :mrgreen:
    Een Acapulco is het ook niet.

Het is gewoon een standaard cabriolet in een mooi kleurtje.

15. Ronnie62

Ronnie62 Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    24 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    Technician E/I PB
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LK6P Mangrovegroen
    Bouwjaar:
    1985

Welkom bij de daklozen Jerry, Ik vind het een erg mooie cabrio en een dito kleur.

@Fred; is ook geen Aigner, want die kleur zit er bij mij op (mangrove green)

16. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991

Ik weet zeker dat het Caprigrün (LA6U) is. Heb een lakstift besteld bij http://www.verf24.nl en dat is precise de juiste kleur.
    Opvallend was wel dat bij de VW dealer de kleurcode LA6U in het geheel niet bekend was, terwijl dit toch echt de code is die op de sticker in de kofferbak staat.
    Gelukkig kon verf24 um wel leveren en nog snel ook.

17. Mees

Mees Heel aktieve bezoeker

Lid geworden:
    14 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    ondernemer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart met roest.
    Bouwjaar:
    1993

Welkom.

Geïmporteerde Golf Cabrio's komen niet in het computersysteem van de dealers voor.

Groet, Mees

18. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991

Deze Golf is op zeker niet geimporteerd. Onderhoudsboekje met afleveradres ed. zitten er nog bij.
    Het kenteken komt wel voor bij de dealer alleen de kleurcode niet.
    Heel apart, maar geeft niet ik heb nu de lakstift die ik wilde hebben.

19. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    48

Ik weet niet hoe goed je dealer z'n best doet voor oude auto's? Want dat schort er nog wel eens aan...
    Anyway welkom, mooi originele NL-er :)

20. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991

Zo.......na ruim een jaar met veel plezier in de cabrio te hebben gereden vond ik het wel eens tijd voor een update op het forum.
    In de afgelopen periode heb ik wel het e.e.a. moeten sleutelen maar al met al heb ik um met gemak rijdend kunnen houden.

Natuurlijk heb ik als eerste een grote beurt gegeven zodat ik zeker wist dat alles was vervangen en dus een goed startpunt had.
    Om het golfje tegen diefstal te beschermen een alarmpie erin en gelijk maar centrale deurvergrendeling gemonteerd.

Natuurlijk moet er ook een beetje geluid is; dus een JVC KD-X40 autoradio, een Hertz Hi-Energy HSK130.4 Composet (speakers) en een actieve subwoofer Pioneer ts-wx20lpa geplaatst.

Ook het veersysteem was aan een update toe dus nieuwe schokdempers, verlagingsveren, veerpootlagers, stofhoezen en opnieuw uitlijnen.

Tja, en dan kunnen de bandjes en velgjes natuurlijk niet achterblijven dus ook daar wat ander voor gekocht; Velgen AZEV A75163s 100 B ET35 (7,5 J x 16H2) + TOYO Proxes T1-S 215/40ZR16 86W.

Natuurlijk is er nog veel meer vervangen / gerepareerd waaronder de accu, kaphaak, alum.hoeken A-stijlen, tankdop, aandrijfashoes, versnellingsbakkeering, oliedruksensor, tellerklok, verstralers, slijtplek zitting best. stoel, grootlichtlampen, O-ring achterklep, middendemper, stoelgeleiders, pedaalrubbers, verdeelhuis koelsysteem en als laatste de raamlikkers.

Al met al een behoorlijke lijst met de daarbij behorende onkosten.
    Maar nog steeds houd ik um met veel plezier rijdend.

Om het rijplezier te verlengen heb ik ook nog een garagebox gekocht zodat tie lekker binnen kan staan.

Hier nog even de plaatjes bij de praatjes.

Deel Deze Pagina