1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Matthijs z'n 88'er : Geschorst.

Discussie in 'Ik ben.... en ik rij.....' gestart door matthijs82, 26 jul 2015.

1. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Hallo allemaal,

Na het rijden van verschillende vw's, (mk2, vento, mk3, bora, mk4) rij ik al een tijdje in een golf mk1 cabrio en volg al een poosje dit forum.
    Zo'n mk1 cabrio bevalt me goed. Het is op dit moment m'n daily en ik mis hem echt als het mooi weer is en m'n vriendin hem inpikt naar haar werk en ik in haar fiat 500 mag.

Het betreft een mk1 uit "88 met een 1.8 8v jh blokje.
    De bedoeling is om hem voor aankomende (of de volgende winter) te schorsen en hem op te knappen.
    Er is een creme-leder classicline interieur ingezet en her en der is hij een beetje verknooid. Maar de bedoeling is om hem weer als een waardige goed betrouwbare mk1 op de weg te sturen.

Bij aanschaf waren de veren niet heel fijn. 2 waren er kats door en 2 dempers functioneerden niet meer.

Maar even een Tripple s setje gekocht om dat iig opgelost te hebben. Goedkope oplossing maar best stug.
    Tripple s vering.jpg
    Daarentegen wel mooi vlot in de bochtjes.;)

Laatst bewerkt: 17 jun 2016
  2. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    IMG-20131228-WA0004.jpg De kilometerteller/snsnelheidsmeter deed het niet meer.
    De even naar Twello gereden. En weer een nieuwe geïnstalleerd. Alleen vergeten om in de gaten te houden dat de snelheidsmeter weer op de juiste stand kwam te staan. Dus nu een afwijking van een +/- 15km/u. Een kijken hoe ik dat op ga lossen. :)

3. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    IMG-20150703-WA0009.jpg
    En toen had iemand een stuk stoeptegel op de motorkap geknikkerd...:(
    Ook al mankeert er zat aan zo'n oude auto en gaat hij ooit nog eens naar een spuiter. Hier zit ik niet op te wachten...

4. Kristof

Kristof Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    30 mrt 2015
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    8
    kut seg! Daar sta je niet voor te springen !

5. Gertje

Gertje Bezoeker

Lid geworden:
    27 jan 2014
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    SCHANDE. Dat er mensen zijn die zich hier mee bezig houden, ongelooflijk. Gewoon jaloers.

Gert

6. M

M Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    21 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    Mechanical Engineer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Classic Green
    Bouwjaar:
    1992
    Een stoeptegel op je auto.:eek:
    Ik geloof eigenlijk niet dat dit soort akties "zomaar" gebeuren...
    Ga eens bij jezelf na of je misschien (on)bewust niet iets "verkeerd" hebt gedaan. Bijvoorbeeld met 60 km/uur door je woonwijk gevlamd waar 30 de max is. Of dat ene moedertje de vouwen uit de broek gereden. Of iemand kapotte onderdelen verkocht voor de hoofdprijs. Geparkeerd op een plekje waar normaal altijd de auto van een licht autistich persoon staat.
    Wellicht heb je dan ook een idee wie de dader is? Dan kun je daar eens om uitleg vragen... Want dit soort acties zijn niet goed en kunnen niet.

7. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Tja... Heb mij dit ook afgevraagd maar kan me niks bedenken.
    Normaal staat hij in de garage maar, i.v.m. de verbouwing woonden we in de garage, nu op de oprit. Maar er moest ff gelost worden op de oprit dus had hem er ff voor een avondje neergezet. En expres daar want daar hebben buren geen last er van want de straat stond al redelijk vol (huisarts/apotheek/kerk)
    In een half uurtje tijdsbestek dat het moet zijn gebeurt zijn er 2 verveelde kinderen gespot. (speeltuintje naast de parkeerplaats en de parkeerplaats wordt vaak gegebruikt voor tikkertje en verstoppertje e.d.) Maarja die waren er niet meer.
    Het is een straat waar de buren weten wat je eet en hoelaat je de lamp uitzet om naar bed te gaan. Maar niemand heeft wat gezien.
    Ik hou er van om me aan de snelheid te houden, ben een rustige rijder (en de rust zelve, wat vandaag niet lukt komt morgen wel) en gebruik de auto eigenlijk weinig.
    Er schijnt wel (volgens zeggen) dat er nog zo'n golfje als die van mij rijdt in de regio, die heeft alleen andere velgen, en die schijnt een stevige rijder te zijn. Dus of iemand op de verkeerde auto een vernieling heeft aangebracht. ... zeg het maar. Ik zou dan zeggen. Kom ff langs dan praten we het ff uit met een bakkie koffie. Want dit is geen manier van handelen.
    Maarja. WA verzekerd en geen dader dus eigen portemonnee helaas.

8. M

M Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    21 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    Mechanical Engineer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Classic Green
    Bouwjaar:
    1992
    Dan is het inderdaad echt zuur als je zoiets overkomt. Maar wel een geruststellende gedachte dat het niet aan jezelf ligt dat het gebeurd.

9. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Tijd voor een apk-tje. Vriendin de auto meegenomen maar kreeg hem netjes weer mee terug met de melding dat de alarmlichten niet werken (klopt hebben het nooit gedaan), de remblokken vervangen moesten worden, en de fusee linksvoor is ook niet helemaal lekker.
    Remblokken vervangen.
    Fusee is onderweg.
    Alarmlichten is een drama. Als ik de alarmlichten werkend heb doen de richtingaanwijzers het niet (lampje in dash brand zwak en constant) en andersom. Maar als de richtingaanwijzers het doen moet de alarmlichtschakelaar aan staan. Ik heb zekeringen gecheckt en massa's nagekeken nieuwe schakelaar er op... Enige wat ik naar mijn idee nog kan doen is een nieuw relais.
    Weet iemand toevallig welke ik moet hebben voor een mk1 uit "88?

10. Luxus

Luxus Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    11 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Grijs
    Bouwjaar:
    1991
    het relais vervangen is wel een logische stap. Het probleem met knipperlichten/alarmlichten kan allerlei oorzaken hebben. Bijvoorbeeld ook de zekeringkast zelf of de tellerbak. Ik heb een maat van mij met een soortgelijk probleem geholpen begin dit jaar en erg veel tips gevonden in oudere topics over dit probleem.

11. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Ja. Had ook al veel gezocht. Maar de golf is Door de keuring. Even gezorgd dat de richting het deed, en de alarmlichten verstopt onder het motto wat er niet is hoeft het ook niet te doen.:p

Op een kleine lekkage bij de vulhals en een nieuw 2ehands bandje is hij er netjes door gekomen voor de rest. Apk - keurmeester vond het een goede auto van onder. Dus blij mee.
    Nu een jaartje keihard sparen en dan bij de volgende apk schorsen en opknappen.

12. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Hallo allemaal.

Het is al weer ff'tjes terug.
    Ondertussen eens een zekeringetje en een richtingindicator vervangen.
    Ben van plan om rustigaan van alles aan te schaffen zodat ik alles zo'n beetje heb liggen als ik de cabrio ga opknapen.

Zo heb ik klapraampjes gekocht. Maar heb ( nu ik ze thuis heb ) het idee dat ze lichtelijk groen kleuren. Heeft iemand een idee of je aan de codes die op een raam staan kunt zien of je de juiste kleur hebt?

Alvast bedankt

13. Hilko

Hilko Donateur

Lid geworden:
    2 jul 2001
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    28
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Commercieel medewerker Wasco Groningen.
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    5ZL Mingblauw
    Bouwjaar:
    1990
    B

matthijs82 vindt dit leuk.
  14. Hilko

Hilko Donateur

Lid geworden:
    2 jul 2001
    Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    28
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Commercieel medewerker Wasco Groningen.
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    5ZL Mingblauw
    Bouwjaar:
    1990
    Sorry foutje, dikke vingers denk ik;). Weet je zeker dat je het kleine kabeltje op je alarmlichtschakelaar hebt aangesloten, daar kan het probleem met je alarmlichten ook vandaan komen namelijk.

15. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Klein bruintje zit er op. En de blauw/zwarte (iets grotere stekkertje) ook.

16. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Daar was ik weer.:)
    Op het moment compleet nieuw audio gekocht voor de cabrio. Die rustig aan het inbouwen gegaan.
    Nu al een tijdje met ischias op de bank, en aan de medicijnen, waarmee ik niet mag autorijden. Met dit weer is dat gelukkig minder erg.;)
    Maar als je zo ligt ga je wel van alles bedenken.
    Nu dacht ik dat ik ooit iets gelezen had va iemand die z'n jh-blok iets onderhanden had genomen voor meer vermogen, maar kan het nergens meer vinden. Weet iemand dit?

17. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Beetje beweging is niet erg, dus nu de oude radio er maar ff uit getrokken. Er achter zit een warboel aan afgeknipte draden, kroonsteentjes, doorgelust... leuk klusje om weer de originele kabels er in te krijgen. Nu zijn de speakerkabels, van de achterbank, afgeknip bij de speakers. En ze hebben nieuwe kabels 'speaker'-kabels getrokken, maar de oude kabels zijn achter de radio wel doorgelust op de radio met die nieuwe 'speaker'-kabels....:confused:
    Die 'speaker'-kabels die ze nieuw getrokken hadden gaan er uit. De verknipte originele gaan vervangen worden want die zijn nu veel te kort.
    Naar linksachter loopt een lichtblauw/groene en een bruin/rode.
    Naar rechtsachter loopt een roze/groene en een bruin/zwarte.

Nu zit er nog op de kroonstenen een bruin/witte een rode een blauwe en een bruin/blauwe.
    Nu zou je denken, : die horen bij de voorspeakers. Maar in de deuren tref ik aan beide kanten een bruine en een rode draad aan....o_O dus die zullen vast achter het dashboard een keer doorgelust zijn.:sleepy:
    Maarjah... in iedergeval...:

weet iemand welke kleuren linksvoor, en welke kleuren rechtsvoor horen?

Want ik maak graag alles weer een beetje netjes/origineel.

Alvast bedankt

Ik ben er uit gekomen met de kleuren e.d.
    Hier nog een paar foto's.
    Rommeltje.
    Rommel er uit.
    Nieuwe kabels en doorvoer leidingen.

Laatst bewerkt: 16 okt 2016
  18. matthijs82

matthijs82 Bezoeker

Lid geworden:
    10 jul 2014
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Werkloos
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1988
    Hier een klein update-je.

Ik wou heel graag de Loenense meet meerijden. Maar hij moest strak na die meet voor de apk. Opzich geen probleem, en wou er eigenlijk nog een wintertje mee door cruisen. Maar hij vloog ineens regelmatig uit z'n 1e en 5e versnelling, toen begon ik te twijfelen (want ik heb geen zin om midden in de winter stil te staan) en heb ik hem maar geschorst net voor die meet.:(
    Een schade 106je gekocht als daily voor een prikkie en de cabrio de garage in.

Tevens had ik contact gehad met Fedde voor z'n velgen. Maar het bedrijf waar m'n vriendin werkte ging failliet. En de cabrio is nu uiteindelijk ook geschorst, en vind het nu ook zonde als hij op knappe velgjes in de garage staat te koekeloeren.
    Maar ach... wie weet...
    Sorry Fedde.:oops:

Heb lang nagedacht wat ik motorisch wou met'm.
    Dacht eerst aan een swap voor een 2.0 8v 2e uit een mk3, maar na lang nadenken begin ik steeds meer te twijfelen of ik het originele blok niet laat reviseren. 32/34 dmtl carb. er op en misschien het blok nog iets aanpassen. Opzich heeft dit jh-blok vermogen zat, en aangezien ik hem toch een beetje originele looks wil geven maar dan in, mijn ogen, verbeterde (2.0) stijl. Is dit, mijns inziens, op dit moment nog heel niet een slecht idee.

A.s. voorjaar thuis het schilderwerk buiten afmaken, de tuin verbouwen en dan alle tijd voor de cabrio hoop ik.
    Ik begin binnenkort met het voorzichtig uit elkaar halen. En zal de vorderingen vastleggen op beeld want plaatjes erbij is toch veel leuker.

19. Mees

Mees Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    14 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    ondernemer
    Type cabrio:
    MK1