1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

mijn 79" VR6 turbo built off

Discussie in 'Archief' gestart door cabrio20vt, 21 nov 2010.

  1. cabrio20vt

    cabrio20vt Bezoeker

    Lid geworden:
    27 dec 2007
    Berichten:
    253
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
  2. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.756
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
    Heftig project!! :shock:
    Knap werk.

    Niet bang voor de keuring?
     
  3. Romar

    Romar Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    1.980
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Machinebankwerker draaier/frezer
    Locatie:
    veluwe
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1992
    Inderdaad heftig project!

    Krijg je niet maarzo goedgekeurd dit!
    Succes met de verdere werkzaamheden..

    Groeten Romar
     
  4. michel

    michel Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    21 jun 2001
    Berichten:
    2.669
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    Accountmanager Ctrack Benelux b.v.
    Locatie:
    Nederland
    Mooi!

    Even de grens over, typegoedkeuring erop en weer invoeren. Niks aan de hand..
     
  5. Speedy87

    Speedy87 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    31 jul 2010
    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Locatie:
    Parkstad
    De rdw keuring van tegenwoordig is zeer versoepelt dat de grens over heen en weer is niet meer nodig.

    Als het fatsoendelijk in gebouwd is en netjes afgewerkt is en goed funcioneert en de remmen goed aanpast krijg je hem ook in nederland zonder enkel probleem goed gekeurd. Je kunt vanaf 2010 bij het dichts bijzijnde rdw keuring station de auto laten omkeuren 2 vrienden van me hebben het ook gedaan en zijn allebei goed gekeurd eentjuh met een polo 6n met ene g40 motor en de andere met een golf 2 vr6.
     
  6. cabrio20vt

    cabrio20vt Bezoeker

    Lid geworden:
    27 dec 2007
    Berichten:
    253
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
    ben zelf al ee paar keer geweest met andere golfies laats de mijn golf 1 van benzine naar diesel geen probleem 50 euries en klaar remmen kijken ze niet eens naar
     
  7. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.756
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
    Nee dat is idd geen probleem. Wel dat het gewicht van de VR6 motor te zwaar is voor een Mk1 en dat de Mk1 met Vr6 moeite heeft met bochten maken.
    In het verleden zijn daar mk1's op afgekeurd.
    Op de nederlandse VW-forums staan enkele Mk1 VR6 projecten maar 1 heeft gemeld dat die door de keuring is gekomen en die heeft een zelfgebouwde voorwielophanging met vergrote spoorbreedte.
     
  8. cabrio20vt

    cabrio20vt Bezoeker

    Lid geworden:
    27 dec 2007
    Berichten:
    253
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren proef start na aansluiten nieuwtype zekeringkast


    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YdXBFX6dwtU[/youtube]
     
  9. STN1

    STN1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Locatie:
    Vlak bij Zaltbommel


    Dat zal nog met de oude keuringseisen zijn geweest. Toen werd er nog echt gekeken of de koets het aankon. Tegenwoordig is het echt droevig hoe makkelijk het gaat. Als het goed vast zit en de remmen op de testbank werken ben je er al..
     
  10. Danny

    Danny Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Beroep:
    Ass. manager
    Locatie:
    Noord Brabant
    klinkt lekker
     
  11. Optimax

    Optimax Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    2 jan 2011
    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    :kwijl

    blijft leuk zo een vr6, t is maar dat ik voor n opel motor gekozen heb om voor mn golf te hangen, anders had t ook een vr6 geworden


    nog ff over die keuring...


    ze wegen hem dus wel he... en kijken naar de aslasten!

    ik had mn a corsa met 2l turbo niet goedgekeurd gekregen met de 6bak erachter ( 30kg te zwaar ) maar met een 5bak erachter, en de accu achterin had ik 20kg speling op de vooras over...
     
  12. gjcabrio

    gjcabrio Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Klinkt goed! Gaaf project, blijft een fijne motor.
     
  13. cabbymark

    cabbymark Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    19 feb 2006
    Berichten:
    2.541
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    38
    :shock:
     
  14. Optimax

    Optimax Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    2 jan 2011
    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    ja erg he :p

    maar heb hier een calibra turbo staan met 310pk... de bodem heeft wat rotterij, en omdat ik m in complete vorm niet verkocht krijg, bouw ik die motor maar in me golf cabrio ^^

    mja, er gaat niets boven een 6cil geluid...
     
  15. baco

    baco Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    15 okt 2007
    Berichten:
    3.752
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Locatie:
    Purmerend
    :smil039 Wel in een eigen topic natuurlijk :wink:
     
  16. VwCabriogirl

    VwCabriogirl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    21 mrt 2007
    Berichten:
    1.715
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    36
    Beroep:
    Beveiliger @ Securitas
    Locatie:
    Bollestreek
    Mooi project 8) Knap werk, Succes verder :)
     
  17. cabrio20vt

    cabrio20vt Bezoeker

    Lid geworden:
    27 dec 2007
    Berichten:
    253
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
    intercooler pas gemaakt en radiator.
    Uitlaatspruitstuk aangepast en uitlaat en gemonteerd.
    En afgevuld met water.

    maandag koppellinghevel binnen en kabel

    assen nog monteren en dan is ie rijdbaar.


    Vandaag hoop gedaan intercooler pas gemaakt en radiator.
    Uitlaatspruitstuk aangepast en uitlaat en gemonteerd.
    En afgevuld met water.

    maandag koppellinghevel binnen en kabel

    assen nog monteren en dan is ie rijdbaar.


    nog een leeg frontje
    [​IMG]
    nu met intercooler
    [​IMG]
    IC en Radiator
    [​IMG]
    uitlaat spruitstuk aanpassen nou ja eigelijk copleet een nieuwe gemaakt.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jqpdpQxa0qs[/youtube]
     
  18. rickvr6

    rickvr6 Bezoeker

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    16
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Brezan Automatarialen Drachten
    Locatie:
    surhuisterveen
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    blauw
    Bouwjaar:
    17-08-1993
    nice project zou zelf ook wel vr6 blok in de mijne hebben

    keep up the good work
     
  19. M&KO16V

    M&KO16V Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    2.170
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Winschoten
    Type cabrio:
    Kies hier het type
    vettt :-D
     
  20. cabrio20vt

    cabrio20vt Bezoeker

    Lid geworden:
    27 dec 2007
    Berichten:
    253
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    18
    weer even verder gegaan


    [​IMG]

    Bak
    [​IMG]

    inlaat
    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina