1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Over 2 weken naar Spanje, loopt op 1 pit minder

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Rogga, 15 jun 2015.

1. Rogga

Rogga Bezoeker

Lid geworden:
    24 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    16
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Engineer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Wit
    Bouwjaar:
    1987
    Goededag iedereen,

Ik ben weer terug. Inmiddels in het bezit van een BMW station als daily, dus de Golf heeft veel stil gestaan. Ongeveer 800 km in een half jaar maar gereden.

Nu laatst was het brandstofverbruik hoog en hield hij af en toe goed in. Dat je om constant 100 echt een stuk meer gas moest geven bijvoorbeeld.

Ik dacht dat het in de ontsteking zit. Nieuwe bougies, bougiekabels, verdelerkap + rotor erop. Ook het brandstoffilter vernieuwd. Toen liep hij helemaal rot. Luchtbuis blaast los bij het starten, hij klinkt als een tractor. 0 vermogen meer. Alles terug gemonteerd maar het probleem bleef.

Naar de garage gebracht, die zei dat het aan de spinnenkop of injectoren lag. Setje op de kop getikt van een DX blok. Hij zei dat dit alleen maar slechter werd met de andere spinnenkop. Het wisselen van de injectoren was de garage niet gelukt omdat ze te vast zitten. Hele week laten weken met WD 40 maar geen beweging in.
    Na 5 weken bij de garage heb ik hem opgehaald, maar nu zit ik nog met een amper lopende MK 1 Cabrio.

Ik wil er 28 juni mee op vakantie weer Europa in elk jaar, dus dan moet hij goed lopen. Heeft er iemand tips, een garage of kan ik hem bij iemand zelf brengen. Uiteraard tegen gewoon betaling. Ik wil zoals elk jaar op vakantie met de MK 1 Cabrio en wil ook dat dat dit jaar weer lukt.

Transport is geen probleem, ik kan hem overal heen vervoeren op een oprijwagen.

Overigens, garage heeft compressie gemeten is in orde. Zegt dat elke cilinder vonkt, maar dat de cilinder het meest aan de bijrijderskant niet mee doet omdat hij geen brandstof krijgt.. Ik vermoed toch zelf eerder iets in de ontsteking of de timing. Brandstofpomp is 2 jaar terug vervangen, dus vermoed dat de brandstofdruk in orde is.

Gegevens auto:
    Golf 1 Cabrio uit 1987
    Motorcode: JH

Wie o wie kan mij helpen in de komende 2 weken?
    Alvast bedankt, Rogier

Laatst bewerkt: 15 jun 2015
  2. Mees

Mees Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    14 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    ondernemer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart met roest.
    Bouwjaar:
    1993
    Denk toch dat het de injector van de eerste cilinder is, die moet je vervangen.

Groet, Mees

3. Free-Wave

Free-Wave Administrator Medewerker

Lid geworden:
    12 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Ondernemer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LC9Z - Zwart Metalic
    Bouwjaar:
    1991
    Neem eens contact op met Edwin, Cabriog60freak hier op het forum. of via www.carservicevanveen.nl . Edwin kan lezen enschrijven met cabrios en kan je vast verder helpen.

4. hupselmeflups

hupselmeflups Bezoeker

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    zwart metallic
    Bouwjaar:
    1988
    Injectoren kunnen eruit rubbertje kan erg hard worden met een hevel eronder kun je ze er wel uithalen.
    ik heb evt wel een injector.

Deel Deze Pagina