1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

probleem met motor

Discussie in 'Archief' gestart door gtc1153, 30 apr 2014.

  1. gtc1153

    gtc1153 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    bakker
    Locatie:
    belgie
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    blauw
    Bouwjaar:
    1990
    ik heb een probleem met mijn golf 1 cabrio koude start hij stottert even en valt dan uit als hij warm is en ik wil hij starten dan start hij heel slecht soms zelfs niet of heel lang aan de sleutel draai en dan stottert hij weer en valt uit het gaan om een 1800 EX 66kw 90pk met een weber carburator

    ik heb deze dingen al vervangen

    delco kap en rotor arm
    bougies
    ontstekingsmodule

    bougies kabels zijn nog goed heb ze gemeten
     
  2. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
    Hallo, wat vervelend zo'n storing .
    Wat je kan proberen is met een spuitbus Startpiloot, in de luchtinlaat te spuiten.
    Wel even de luchtfilter eruit halen, en dan direct in de carburateur spuiten.
    Als de motor dan gelijk aanslaat, kan het probleem in de benzinetoevoer zitten.

    Slaat hij niet meteen aan, is het bijna zeker een ontstekingsprobleem.
    Check ook even de onderdrukslangen, met name de slang naar de rembekrachtiger op lekkages.

    Het kan ook nog het contactblokje achter het contactslot zijn, dat deze geen goed contact maakt.

    Mijn vraag is: of hij wel loopt met koude motor, en pas als hij warm word afslaat ?
    In dat geval zou het de Bobine kunnen zijn .
     
  3. henny

    henny Bezoeker

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    metselaar, eigenaar van oostenbruggen metselwerken
    Locatie:
    apeldoorn
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1987
    wat ook kan zijn, is je tank vol of staat die al in het rode als die in het rode staat dan kan het zijn dat je filter in je tank verstopt zit met prut, ik heb bij mij toentertijd het zeefje daar afgeknipt en moet nu alleen iets vaker me filter in de motorruitmte vervangen
     
  4. gtc1153

    gtc1153 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    bakker
    Locatie:
    belgie
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    blauw
    Bouwjaar:
    1990
    de wagen slaat aan moet dan goed gas geven als ik dat niet doen dan stottert hij even en slaat af wil ik dan terug starten dan moet ik lang aan de sleutel draaien soms wilt hij dan niet meer aan slaan dan moet ik even wachten als hij warm is dan slaat hij heel slecht aan moet dan heel lang aan de sleutel draaien als hij dan eens draait dan moet ik goed gas geven anders valt hij weer stil moet hem dan ook even laten draaien voor dat ik vertrek
     
  5. doubled

    doubled Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 sep 2012
    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Ik denk dat je de cabrio gewoon naar een garage moet brengen of iemand met verstand van auto's. Je blijft dezelfde vragen stellen in nieuwe topics maar een oplossing komt er niet.

    Aan je verhaal te horen heb je gewoon valse lucht. Dit kan zijn zoals cabriogt96hp al zei in de vacuüm lijnen of wellicht op de voet pakking van de carb. Zeker omdat die na verloop van tijd wel blijft lopen. Wat ook zou kunnen is dat de auto choke denkt dat de auto warm of koud is waardoor de choke klep verkeerd wordt geregeld. Nogmaals zonder daadwerkelijk bij de auto te staan is een diagnose doen op dit gebied lastig. Ik raad je echt aan hulp te zoeken bij het vinden van je probleem.

    @henny als er prut in je tank zit moet je niet het filter stuk knippen maar kijken waar de prut vandaan komt en dat verhelpen. Het filter zit er ter bescherming van de brandstof pomp deze zit voor het filter onder de kap.
     
  6. gtc1153

    gtc1153 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    bakker
    Locatie:
    belgie
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    blauw
    Bouwjaar:
    1990
    ik heb een Weber 32/34 DMTL carburator en die hebben geen auto choke maar woensdag gaat de wagen binnen om de ontsteking af te regelen en ook de contact punten vervangen en ga ook een
    revisieset besteld voor de weber de wagen heeft ongeveer 1 jaar en half stil gestaan zij de vorige eigenaar en dan kunnen en kurken dichting uit drogen en gaan lekken
     
  7. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
    Hi, heel verstandig dat je de motor goed gaat aanpakken .
    Dat zal zeker gaan schelen.
    Als hij zolang stil heeft gestaan, kan er wel wat verstopt gaan zitten en uitdrogen .
    Alvast heel veel succes .
     
  8. henny

    henny Bezoeker

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    metselaar, eigenaar van oostenbruggen metselwerken
    Locatie:
    apeldoorn
    Kleur:
    la5y
    Bouwjaar:
    1987
    Voor je pomp zitten nog wel 2 filters zelfs, 1 in de tank en 1 onder me motorkap onder de auto zitten verders geen elektrische pompen of zoiets tis een carb
     
  9. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985

    je heb geen contact punten is een hall generator
     
  10. gtc1153

    gtc1153 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    bakker
    Locatie:
    belgie
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    blauw
    Bouwjaar:
    1990
    waar kan ik zo een hall generator vinden en hoe weer jij zeker dat die een contact punten heeft
     
  11. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985
    hall generator doet het of doet het niet is geen slijtage deel
    hoef je normaal nooit te vervangen
     
  12. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    265
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Dit is een hallgever:

    [​IMG]

    Stroomverdeelkap, rotor en plaatje verwijderen en dan zie je of je een hallgever hebt of contactpunten

    Grtn Gert
     
  13. gtc1153

    gtc1153 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    bakker
    Locatie:
    belgie
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    blauw
    Bouwjaar:
    1990
    bij mij ziet het juist hetzelfde uit dus geen contact punten maar een hall gever
    mij vraag is nu kan die vervangen worden of niet en wat kost dat ongeveer
     
  14. cabriogt96hp

    cabriogt96hp Bezoeker

    Lid geworden:
    6 apr 2014
    Berichten:
    480
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    medewerker scheepvaartmuseum
    Locatie:
    Flevoland
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    geel
    Bouwjaar:
    1997
  15. doubled

    doubled Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    12 sep 2012
    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    die is het niet, aangezien de auto wel goed draait als die eenmaal een tijdje gelopen heeft. Als dit ding de geest heeft gegeven doet die het helemaal niet of constant slecht ongeacht de temperatuur. Wacht nou eerst woensdag eens af als hij wordt nagekeken door iemand die er meer verstand van heeft.
     
  16. Henkvl

    Henkvl Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Hoofd mobiel kalibratie Lab
    Locatie:
    Noorden van het Zuiden
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Helios blauw
    Bouwjaar:
    1985

    helemaal mee eens
     
  17. gtc1153

    gtc1153 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    bakker
    Locatie:
    belgie
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    blauw
    Bouwjaar:
    1990
    alles opgelost motor draait perfect start direct alles is nu perfect
     
  18. WINDHOOS

    WINDHOOS Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    8 jan 2008
    Berichten:
    9.407
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Locatie:
    midden van het land
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Dan is het ook wel ff interessant te vermelden wat het probleem was,
    kunnen mede cabrioten misschien ook weer wat mee :idea:
     
  19. gtc1153

    gtc1153 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    6
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    bakker
    Locatie:
    belgie
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    blauw
    Bouwjaar:
    1990
    het was de ontsteking maar is nu goed af gesteld
     

Deel Deze Pagina