1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schokkende motor bij eentonige snelheid ??

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Dennis MK1, 4 aug 2018.

  1. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Ja de stappenmotor werk goed. Ja ik woon op Goeree-Overflakkee.
     
  2. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Heb nu al heel veel dingen geprobeerd en wat ik nu gedaan heb is de stekker van de BLAUWE sensor heb ik is doorgelust met een paperclip en het probleem was verholpen op een of andere manier. Maar het gekke is, dat ik de BLAUWE sensor vernieuwt heb dus ik ga er vanuit dat die goed is, of zijn er verschillenden sensoren met verschillende waardes? En weet iemand waar de draden van de stekker heen gaan ? En wat de sensor nou echt precies doet, ik weet zelf dat hij een bepaalde stroom naar de computer stuurt maar wat er met die stroom gedaan word weet ik niet ?
     
  3. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.755
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
    De blauwe sensor regelt de inspuiting van de brandstof door de computer.
    Bij een koude motor moet er namelijk meer brandstof ingespoten worden da bij een warme motor.
    Je hebt nu iets kort gesloten. Gaat je computer niet fijn vinden.
     
  4. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.755
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
  5. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Nee klopt dat begrijp ik, maar vind het appart dat hij het wel zo doet en met de stekker niet. En als ik hem los haal met niks in de stekker doet hij het ook. En de sensor is nieuw...
     
  6. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.755
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
    Probeer eens een andere computer.
     
  7. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Ik ga morgen even me massa punten schoonmaken en de lambdasonde door meten, en kijk even of dat werkt. En het volgende wat ik dan ga proberen is een andere luchtmassameter en andere computer.
     
  8. DemiDemi

    DemiDemi Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 aug 2018
    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Klassiek Groen
    Bouwjaar:
    1996
    De Rotor's staan er om bekend dat ze wel eens willen doorslaan, ze branden dan een minuscuul klein gaatje in de kunstof en dan krijg je wel eens een "gemiste verbranding" oftewel het stotend / stotterend lopen bij een continu toerental. Vaak is dit het gevolg van slechte bougie kabels of bougie doppen en aangezien je deze wel vervangen hebt

    Ik zou toch eens de verdelerkap en rotor vervangen voor een nieuwe, dan ben je er zeker van dat je vanaf de bobine alles hebt vervangen.
     
  9. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Maar dan zou ik het toch ook moeten hebben als de stekker van de blauwe sensor los is ??
     
  10. DemiDemi

    DemiDemi Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 aug 2018
    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Klassiek Groen
    Bouwjaar:
    1996
    Loopt de motor ook in noodloop en stopt hij bij 5000 toeren? of gaat hij gewoon door tot 6500 toeren
     
  11. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Hij gaat gewoon door en houd ook niet in....
     
  12. DemiDemi

    DemiDemi Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 aug 2018
    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Klassiek Groen
    Bouwjaar:
    1996
    je zult gewoon dingen moeten gaan uitsluiten om er achter te moeten komen wat er loos is. BDP sensor al vervangen , klop sensor?
     
  13. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Ja klopt ben al van alles aan het vernieuwen en door meten, dus hoop het een keer te vinden. Maar die onderdelen heb ik nog niet vervangen...
     
  14. Jeff

    Jeff Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    30 jun 2001
    Berichten:
    7.755
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Locatie:
    Rdam
    Type cabrio:
    MK1
    De 2H heeft geen bdp sensor.
     
    Dennis MK1 vindt dit leuk.
  15. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Even een update !

    Ik ben nog steeds druk bezig met het zoeken van het probleem (schokken en stoten) maar heb het nog steeds niet gevonden. Maar het is nu alleen maar erger geworden en met de auto valt niet meer te rijden. Ik reed van me werk vandaan en begon zo hard te stoten dat hij uit viel en moeilijk aan te krijgen was. Na een middag wachten en de auto met rust te laten deed hij het gewoon weer en ben ik er mee naar huis gereden, maar het schokken was nog niet weg, maar hij reed weer. Tot ik hem weer wou gebruiken en er laag in toeren niet meer mee te rijden is want dan valt hij gewoon uit.

    Ben weer verder gaan zoeken en het gekke is dat hij soms start en dan schiet hij gelijk door daar de 4 tot 5000 toeren, en als ik dan de stekker van de stappenmotor los haal zakt hij gelijk terug en blijft hij net aan tot af en toe uitvallen en is daarna weer moeilijk aan te krijgen. Ik heb de stappenmotor als schoon gemaakt en vergeleken met een andere maar hij deed precies het zelfde dus ik betwijfel of die kapot is. Maar wat ik heel veel lees is dat de ecu ook een zwakte is bij dit type golfjes, en wat ik weet is in het verleden een keer de plus en de min omgedraaid toen ze hem wouden starten met een startbooster, weet niet of dit er mee te maken heeft.

    Ik hoop dat jullie nog ideeën hebben,

    IK HOOR HET GRAAG !!!!!
     
  16. Draco

    Draco Moderator Medewerker

    Lid geworden:
    3 jul 2004
    Berichten:
    14.416
    Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    48
    Locatie:
    Veluwe
    Ik heb nog 2 ideetjes:
    -bedrading in injectorrail niet fris meer, ik heb dat ooit al eens bloot zien liggen bij een 2H
    -vulpijp voor benzine is (of was ooit) verroest, roestdeeltjes daarvan komen in de tank.
    Wanneer deze opgezogen worden kan je vergelijkbare klachten krijgen.
    Als de auto dan even stilstaat zakt het weer terug naar de bodem en kan je weer een stukje rijden...
    Deksel onder je achterbank eens loshalen en in de tank kijken of je iets ziet liggen aan prut
     
  17. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    De vulpijp heb ik vernieuwd inclusief filter en alle twee de brandstof pompen en de tank heb ik ook schoon gemaakt. De bedrading kan ik inderdaad nog oven controleren
     
  18. DemiDemi

    DemiDemi Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 aug 2018
    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Klassiek Groen
    Bouwjaar:
    1996
    De ECU zou ook het probleem kunnen zijn en idd mss heeft de plus en min swap van ooit geleden er nu idd mee te maken.

    Heb je die inmiddels al vervangen?
     
  19. Dennis MK1

    Dennis MK1 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    4 jul 2018
    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    grijs
    Bouwjaar:
    1990
    Nee ben druk opzoek naar een vervangende maar valt nog niet mee. Wat ik wel is gehoord heb is dat je ze kunt laten reviseren, dus misschien dat ik dat wel laat doen.
     
  20. DemiDemi

    DemiDemi Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 aug 2018
    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Klassiek Groen
    Bouwjaar:
    1996
    Nou...…..:oops:, stel je ECU heeft een "knak" gehad door het ooit wisselen van de plus en min met dat booster verhaal, en hierdoor is je microprocessor langzaam aan door van slag gaan geraken dan zal het niet meevallen om dit te herstellen. je zou hem kunnen aanbieden bij KMS Apeldoorn of AER Rotterdam, mss dat ze iets vinden. Maar ik zou toch zoeken naar een "maagdelijke" ECU van een donor. Ga er vanuit dat je een 1.8 hebt en die moeten er toch nog genoeg te vinden zijn
     

Deel Deze Pagina