1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

spaghetti spruitstuk meer trekkracht?

Discussie in 'Archief' gestart door peleman, 5 dec 2009.

1. peleman

peleman Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    1 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    hallo,

ik ben van plan een spaghetti spruitstuk op men cabrio te plaatsen en een supersprint uitlaat

geeft dit een degelijke sound en hoe zit hetmet trekkracht of meer pk's?

2. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    40
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1
    Een spaghetti spruitstuk is zeker een hele verbetering. Je merkt het zeker. Verwacht geen tientallen pk's.
    Het is toch net even wat fijner. En de sound neemt wat toe. Een spaghetti klinkt vaak wat blikkerig. Zeker in de buurt van de collector. Maar is zeker niet storend.

3. mano-16v

mano-16v Bezoeker

Lid geworden:
    7 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Monteur zwaar materieel
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Saphire silver
    Voor het geluid zou je em in kunnen ''tapen'' met de hittebestendige wrap. Is ook beter voor de warmte-afgifte, gezien je inlaat-spruitstuk erboven zit.

4. peleman

peleman Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    1 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    en hoeveel pk's kome er dan bij

5. Webertjuh

Webertjuh Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    15 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Max bijkomend Pk is ongeveer 2-5 %

Niet meer, je krijgt alleen een betere Luchtuitlaat.

6. rico

rico Bezoeker

Lid geworden:
    20 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Vrouw
    Beroep:
    Hondentrimster
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1997
    Hoi Peleman,
    Wij hebben vorige week een spaghettipijp proberen te monteren op onze MK 3.
    Het is zeker niet onze bedoeling om je bang te maken, maar hier is een waarschuwing zeker op zijn plaats.

Je ziet op tuningsites diverse aangeboden spagh. pijpen, deze zijn zo rond de € 200,-- à € 350,--.
    Deze spagh. pijpen, komen bijna allemaal uit Azië en geloof ons, er past er bijna geen rechtstreeks op je bestaande uitlaatspruitstuk tapeinden. Dit komt, omdat de spagh. pijpflenzen niet goed zijn gebogen.
    En bovendien zijn de flenzen als je er bijvoorbeeld een rij langshoudt, ook niet waterpas.
    Ook moet je bijna altijd je inlaatspruitstuk bijwerken, omdat de flenzen van spagh. pijp groter zijn dan van je normale uitlaatspruistuk.

Het is een heel verhaal, maar wij hebben er een heleboel shit mee gehad, we kregen de boel niet lekdicht.

Daarom zijn we even op internet gaan zoeken naar een betrouwbare uitlaten bouwer en die hebben we gevonden in Groningen. We zetten het bedrijf hier even op de Post, zodat je hier je voordeel mee kunt doen.

Het intapen is een absolute aanrader, waarom; de vorige schrijver zei het ook al,
    -a- je motorcompartiment bijft koeler door of zeg maar wordt er minder heet van en
    -b- je krijgt door het tapen een betere flow (doorstroming) van je uitlaatgassen, omdat deze heter worden.

Als je gassen heter worden, dan gaan deze sneller en dat is de reden, dat je meer PK's krijgt. Als je er bovendien een goed gekeurde racekathalysator onder laat zetten, dan heb je ongeveer een vermogenswinst van 10 %. Nog een bijkomend voordeel is als je de uitaalt van RVS koopt, dan is alles duurzamer.
    Je kunt voor het tapen een z.g.n. Generation II copper gecoat tape gebruiken, zeer strak plaatsen en daarna met een plantenspuit bevochtigen. Als je start, dan denk je op een goed moment, dat je auto in brand staat, schrik daar niet van, het trekt echt weg.

http://www.bccp.nl/nl/Coolit.htm dit is voor de tape.
    http://www.uitlaten.com/main.html dit is voor de uitlaten.

Succes en heb je vragen, stel ze gerust.

Groetjes Rico :smt006 :smt006

7. M&KO16V

M&KO16V Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    2 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    Kies hier het type
    in 2002 hebben we onder die van Mario een compleet rvs systeem gezet van die jongens van EPS: echt super !!

het spagetti spruitstuk past prima, en in combi met de uitlaat echt een wereld van verschil zodra je de motor start: 1 tik en hij loopt, en zeer regelmatig. ook qua trekkracht en souplesse gaat de motor er merkbaar op vooruit, en het brandstofverbruik loopt ietsje terug (mooi maar bijzaak) en in het donker spuwd ze wat vuur bij terugschakelen :smt007

het is zeker niet goedkoop, maar het ziet er nu na 7 jaar nog als nieuw uit, en het voordeel bij EPS is dat je je demping zelf kan bepalen, dus ook je geluid. ook je eindpijp kan je zelf bepalen qua diameter ( je moet wel rekening houden met de lengte, de uitlaat wordt aardig wat langer als ze heet is )

op aanraden van mij heeft een kennis van me met een 206 GTI ook daar een uitlaat vandaan, ook zeer tevreden...

succes ermee, groet, Menko

en nee, ik heb geen aandelen EPS :-D

8. Crazydriver

Crazydriver Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Beroep:
    Adminstratief medewerker inkoop in een ziekenhuis
    Mee eens menko,

heb sinds dit jaar ook een Simons sportuilaat met spagetti spruitstuk en moet zeggen het rijd beter dan met het
    normalen VW spruitstuk.

Gr. Dré

ik zeg gewoon doen.

9. ikke

ikke Bezoeker

Lid geworden:
    26 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    probleemoplosser
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Daytona gray
    Bouwjaar:
    1990
    ik heb eerst een stalen Simons gehad, maar deze was lek op de lassen (was nieuw). daarna heeft Jeroen (Bolku) hem gratis omgeruild voor een RVS en die past perfect (hij had er ondertussen nog 3 terug gekregen met zelfde probleem). trekt goed, rijdt goed, zeer tevreden. heb hem wel ingepakt met band (vanwege de warmte-uitstraling) tot aan de kat. klote werk om hem ertussen te krijgen en te monteren (vaak breken de draadeinden in de kop af bij demontage oude spruitstuk, maar als hij zit, dan heb je ook wat.

10. Crazydriver

Crazydriver Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Beroep:
    Adminstratief medewerker inkoop in een ziekenhuis
    Altijd de tapeinden vervangen en nieuwe moeren(koperen), heb het bij mij ook gedaan is ff iets meer werk, ik zou je rechter aandrijfas verwijderen hier door heb je meer ruimte met monteren.

gr. dré

11. snowflake

snowflake Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Beroep:
    hovenier
    ik heb nu ook een spruitstuk liggen en wil hm dan ook met hitteband inpakken maar hoeveel heb je nu eigenlijk nodig ????

gr kevin

12. Mees

Mees Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    14 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    ondernemer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart met roest.
    Bouwjaar:
    1993

Zijn links van .

Groet, Mees

13. rico

rico Bezoeker

Lid geworden:
    20 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Vrouw
    Beroep:
    Hondentrimster
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1997
    Hoi Snowflake,

Als je even de link van mijn schrijven opent, dan kun je precies kijken hoeven je nodig hebt.
    Heb je wel een RVS spruitstuk?
    Is het een stalen, neem dan even contact op met de link van de uitlatenboer in Groningen, die zullen je vertellen wat hun ervaring is met metalen spagh. pijpen.

Groetjes Rico :smt006 :smt006

14. snowflake

snowflake Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    31 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Beroep:
    hovenier
    Hoi Rico,

Bedankt, ik heb ook een rvs spruitstuk klopt.
    ik ga ff kijken en bestellen dan kan me spruitje er ook op :D
    groetjes

Deel Deze Pagina