1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Taddek stelt zich voor

Discussie in 'Even Voorstellen...' gestart door Taddek, 8 jul 2018.

1. Taddek

Taddek Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    27 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Rijschoolhouder
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1995
    Hallo!
    Na al een hele tijd hier mee te hebben gelezen hier op het forum leek het mij eens tijd om mezelf hier aan te melden.
    Mijn echte naam is Pieter Kuijk en ik heb een rijschool in Geldermalsen. Ik ben 44 jaar en ben al verknocht aan de Golf cabriolet sinds ik mijn rijbewijs heb! Ik heb het cabriovirus opgelopen door een vriend die er een had gekocht, we gingen met vrienden vaak een stukje touren. Gewoon even een ijsje halen op een warme dag, 50 kilometer verderop ;) Hij had een bruine met een 1.5 motor, het kenteken weet ik zelfs nog (GL-PH-84)
    Mijn eerste cabrio was een zilvergrijze uit 1982, deze kocht ik in 1997 van het geld dat ik verdiende als militair op uitzending.

Van deze auto heb ik heel lang heel veel plezier gehad, ik reed er heel graag in. Ik kocht de auto standaard en heb er zelf lekker aan gesleuteld. De 13 inch velgen maakten plaats voor 15 inch, dat was heel wat in die tijd. De auto kwam 40mm dichterbij het asfalt en een lekker klinkende audioinstallatie waren een aantal dingen waarin mijn spaargeld werd omgezet.
    Op een kwade dag wou hij niet lekker meer lopen, ik had problemen met het koelsysteem, de koppakking was door en ik had een deuk opgelopen.
    Ik las vaak de VW scene en VW speed, en mijn idee was het om een KR-blok in het vooronder te hangen. Gewapend met een haynes-werkplaatshandboek was ik vol goede moed begonnen. Helaas heb ik dit project moeten staken, de kosten waren hoger dan gedacht en mijn technische kennis kleiner dan gedacht. In het pre-internet tijdperk was de kennis vaak alleen via-via aan te boren.

Na de cabrio heb ik een Fiat Uno turbo gekocht, je wil wel eens wat snellers en iedereen had al een Golf GTI. Daar ook heel veel plezier van gehad, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus na een aantal jaren toch weer aan de cabrio. Dit keer wou ik er wat van maken, dus een rode USA cabrio op de kop getikt!

Hier heb ik niet heel erg lang in gereden, door verandering van werk moest ik iets goedkopers gaan rijden en aangezien ik toen mezelf maar één auto kon veroorloven de cabrio maar weer verkocht.:(

Maar nu, 20 jaar na de aanschaf van mijn eerste cabrio was het gat in mijn hand zó groot geworden dat er een moest komen! Ik had mijn motor verkocht, daar reed ik nauwelijks nog op na de geboorte van onze zoon. Een aantal weken het internet afgespeurd en uiteindelijk een leuke MK3 1.8 66kw aangeschaft!:D
    Mijn hart ligt eigenlijk bij de MK1 vanwege 'notalgische gevoelens' zeg maar, maar zo groot was het gat in mijn hand nou ook weer niet. Bovendien moest ik dan meteen met 3 puntsgordels aan de klus, want onze kleine is pas 4 en ik wil hem veilig kunnen meenemen.

Tot nu toe ben ik er best tevreden mee, er zijn nog zeker verbeterpuntjes maar dat is mijn hobby!
    Ik zal ook een topic over de auto zelf aanmaken, ik heb ook met veel plezier die van jullie gelezen!

Laatst bewerkt: 8 jul 2018
  2. Fedde

Fedde Bezoeker

Lid geworden:
    11 dec 2001
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Key Account manager
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    wit
    Bouwjaar:
    1985
    Welkom! Leuk verhaal en top dat je weer een leuke cabrio hebt kunnen vinden. Veel dakloos plezier :)

3. Taddek

Taddek Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    27 mei 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Rijschoolhouder
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1995
    Bedankt! Ik had er ook een paar foto's bijgedaan, maar die zijn niet zichtbaar. Iemand een idee hoe ik die er op krijg? Ik heb Google drive, dropbox en Flickr geprobeerd..:confused:

4. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    48
    Bijvoorbeeld via Mijnalbum.nl kan je rechtstreeks hier linkjes plaatsen.
    Maar als je hier een bericht typt staat onderaan ook een "upload bestand" mogelijkheid

Deel Deze Pagina