1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraagje over velgen Golf 4 cabrio

Discussie in 'Archief' gestart door Erikvw, 6 jan 2008.

1. Erikvw

Erikvw Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    6 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Ik bezit een golf 4 cabrio bouwjaar 2000
    Momenteel zitten er orginele BBS 15 inch velgen onder.Nu mijn vraag
    Ik zou graag 17 inch velgen monteren.
    Welke velgen passen hierop.4 of 5 gaten,maat,enz.Ik ben er niet zo in thuis en zou als ik ergens op tweedehandvelgjes uitkom niet iets kopen wat niet gaat passen.

2. michel

michel Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    21 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    Accountmanager Ctrack Benelux b.v.
    Je hebt velgen nodig met 4 boutgaten. Dit noemen ze "steek 4 x 100" 100 is de afstand in mm tussen de boutgaten kruislings, dus diameter. De ET waarde van de velgen die je nodig hebt moet tussen de ET35 en ongeveer ET40 liggen. ET waarde is de afstand van het hart van je velg ten opzichte van de wielrand. Een hogere ET wil zeggen dat je velgrand verder naar binnen zit. Een lage ET waarde komt de velg verder naar buiten. Dan heb je nog het aantal J's wat een velg heeft, dit is de breedte van de velg.. dit moet voor een Golf tussen de 6,5 en 7,5 zijn. 8J gaat ook nog, maar daarboven past het niet meer netjes en moet er aangepast worden. Deze laatste waarde is ook weer van invloed op de breedte van de banden.

Als gemiddelde voor een goed passende 17" velg zou ik gaan voor een 7 a 7,5 J met ET38 ET40.

Ga niet naar de Kwik Shit.. m'n broertje wilde velgen + banden voor de winter kopen.. voor z'n Golf 4 Cabrio.. ze wilden hem dus wielen van een normale Golf 4 aansmeren :shock:

Deel Deze Pagina