1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

VW Golf 1 versnellingsbak.

Discussie in 'Archief' gestart door Jrijsewijk, 7 jun 2013.

1. Jrijsewijk

Jrijsewijk Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Hallo,

Ik ben Joris en heb een golf cabriolet 1, maar daar is helaas de versnellingsbak van kapot. Dus ik ben samen met mijn broer gaan sleutelen en we zijn nu op het punt gekomen dat we de versnellingsbak moeten loskoppelen van de motor. Maar er zit geen beweging in, en wij zien niet waar die nog vast zit.

Ik heb een documentatie gevonden(op deze site), viewtopic.php?f=32&t=41543 VW-CABRIOLET-SCIROCCO , maar heeft iemand een link of toevallig thuis een andere handleiding die wellicht meer uitlegt. of zelf nog handige tips hoe je de versnellingsbak loskoppelt.

We hebben 3 motorsteunen in totaal losgemaakt, die aan de voorkant,achterkant en aan de bestuurders kant. De motor steunt nu op de laatste motorsteun en de garagekrik, de motor hangt al schuin zodat die onder de wiel(plaat?) door kan. maar helaas geen speling.

Ik hoor graag van u,
    groet
    Joris

2. Carta_Cabrio

Carta_Cabrio Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    16 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    36
    Beroep:
    Auto monteur
    De bouten boven op los? Start motor los? Bout(en) los wat bij de flens zit waar de aandrijfas opkomt? Klein boutjes los onder de bak van bescherm kapje? Dat moet ze allemaal zijn dan moet ie gewoon los gaan. En de assen moeten natuur los.

3. Jrijsewijk

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Helaas ben ik er weer :S,

Het lukt ons nog steeds niet, volgens ons zit echt alles los, startmotor,aandrijfas boutjes bij de flens etc etc. Dus ik wil graag alles gaan tellen, kan iemand mij vertellen hoeveel boutjes/moeren er in totaal zijn, dan weet ik zeker of ik er 1 mis of niet.

Bij voorbaat dank,
    Joris

4. jack888

jack888 Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    24 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    soms kan het zijn dat die gewoon iets vast zit met een beetje draaien en drukken moet die los komen hoeveel bouten en moeren er op zietten weet ik zo nie ik tel ze nooit :p hab er zelf al 3 gedaan was voor ons de eerste keer ook vlink zoeken en nog eens zoeken
    maar volgens mij 11 of 12

5. r1racer

r1racer Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    onderdelenvoorziening Golf 1
    Er zit nog een grote bout rechts naast je flens van de aandrijfas, deze zit vaak onder een laagje vet/zand, mensen zien die wel eens over het hoofd

6. Jrijsewijk

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Dank jullie voor de reply's, ik heb eergister de versnellingsbak er eindelijk onderuit gehaalt nadat ik een bout over het hoofd heb gezien, maar het was een vervelend boutje want er zit nog een stuk schroefdraad op het einde dus het lijkt alsof je de moer er al af hebt gedraait, nou fijn ik een nieuwe versnellingsbak gehaald, maar het enige verschil tussen de versnellingsbak is het achteruitrij licht stekkertje. Die van mij heeft maar 2 pinnetjes maar de nieuwe heeft er 5. Heb al wat raad opgedaan bij een kennis van mij en die verteld dan dat het ook dan doorgeeft in welke versnelling je rijd op de dashbord maar dan heb ik niet. Ik vroeg me af of hier iemand verstand van heeft welke pinnetjes van het achteruitrijlicht zijn op mijn nieuwe bak, ik heb helaas geen foto's van de oude bak meer.

Dit zit op de versnellingsbak

dit is het stekkertje

Ik hoor graag van u

groet
    joris

7. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1
    De oude schakelaar past die niet op de nieuwe bak?

8. quartet-pat

quartet-pat Bezoeker

Lid geworden:
    26 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    16
    Beroep:
    liftmonteur
    de bak die je hebt is er een van een auto met eco meter in de tellerklok

ik heb hier exact de zelfde bak liggen komt uit een usa

en heb ook een versnellingsbak liggen van een golf mk2 syncro en deze heeft zelfde stekker aansluiting

volgens mij kan je hier niet zo jou oude schakelaar in schroeven als ik het goed heb

gr pat

9. cabrioG60freak

cabrioG60freak Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    14 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    38
    Beroep:
    eigenaar Car service van Veen
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    beige /goud
    Bouwjaar:
    1983
    Je kan nie je oude schakelaar overzetten :D

Meten is weten kwa schakeling. Bij mij zat eerst ook deze bak eronder. Met ik meen de draden op de buitenste aansluitingen. Weet het niet zkr hoor is wel 9 jaar trug ofzo

Gr edwin

10. Jrijsewijk

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    We hebben gekeken of we dat over konden zetten maar dat kon niet want dit gedeelte was heel anders dan op mijn oude bak, ik weet eindelijk hoe ik een versnellingsbak eronder uit haal maar elektronische gedeelte schiet ik helaas wat tekort. Iemand enig idee hoe ik mijn oude stekkertje op mijn nieuwe bak monteer, het hoeft zeker geen schoonheid wedstrijd te worden, ik kan het altijd nog zelf waterdicht maken met tape o.i.d.

gr
    joris

ps
    ik ga morgen even kijken of het de buitenste twee zijn.

11. WINDHOOS

WINDHOOS Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    8 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Uit gewerkt
    Type cabrio:
    MK3
    Kleur:
    Groen metall.
    Bouwjaar:
    94
    Zorg dat je een 5 polige stekker krijgt, 2 polige afknippen en de 2 draden solderen en een krimpkousje er overheen op de 5 polige :idea:

12. Jrijsewijk

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    0
    Daar ben ik weer,

Alles valt eindelijk op zijn plaats, ben lekker bezig geweest. Vooral met de lekke ashoes haha, was even werken zonder machine maar uiteindelijk toch gelukt. Nu is het een kwestie van de rest weer terug monteren en starten die hap!

Iedereen bedankt voor jullie tijd en reacties, het heeft me zeker verder geholpen.

Groet
    Joris

Deel Deze Pagina