Het wordt dus toch een project, de cabbie van Xander (mijn zoon) forumnaam Rednax-xandeR. Het betreft een witte cabrio uit 1984 met een 1600cc motor met 55kw (EW). Aangezien deze toch al heel wat kilometertjes heeft gedraaid wil hij er toch een wat snellere in hebben liggen. de versnellingsbak maakt al wat geluiden op de eindoverbrenging. Roest begint zich te vormen aan de rechtervoorzijde alwaar in het verleden een schade slecht gerepareerd is. Dus front wordt ook vervangen in zijn geheel (niet de binnen spatborden). Spatborden zijn slecht (gerepareerd) en de deur aan de bestuurdekant is ook niet te best meer,maar die heb ik al nieuw (tweedehand in wit) Het gaat om deze cabbie Er komen nog meer foto's maar die moet ik eerst op een grotere harddisk zetten, mijne zit vol. Daarna kunnen ze op mijn album. Wat gaat er dus precies gebeuren; 2H motor inbouwen met bijbehorende bak en aandrijfassen Uitlaat van voor tot achter van de 2H Brandstofpompen inbouwen Komplete kabelboom vervangen tellerunit met mfa monteren (inclusief handles) Voorfront vervangen (koplamp en bumpergedeelte) Achteras met stabililisator ipv standaard achteras voorstabilisitaor geventileerde schijfremmen voor karmann verbredingsset monteren spatborden vervangen deuren vervangen (één is er al gedaan) Hij zal meer richting moeder aarde verplaatst worden. (Xander kennende véél meer) het wordt dus een plank :-D wij hebben met Jeroen (R1racer) een mooie deal kunnen sluiten voor het meeste van deze onderdelen (ja Jeroen de deuren en spatbord was vorig jaar alweer) en vorige week zaterdag de motor plus voorfront en nog wat losse onderdelen opgehaald. Jeroen super geregeld weer :smt023 :smt023 Hier nog en paar foto's van het ophalen van de onderdelen. en het torretje dat erin komt Het project zal niet dagelijks aangevuld worden, omdat ik de auto niet naast de deur heb staan en dus steeds op en neer moet rijden. Ik zal proberen geregeld updates te plaatsen van de vorderingen. Ik denk dat ik de meeste werkzaamheden zal moeten gaan uitvoeren en Xander zal me daarbij assisteren voorzover zijn studie het toelaat, alleen het laswerk zal worden uitbesteed aan een goede kennis van me (lasser van beroep en heeft een mooie kever gelast naar fabrieksspec!) wish us luck Xander en Ronald ;-)
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front Zo dat wordt een flink project zeg! Hou ons op de hoogte, want das leuk om te lezen he .. :smt005
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front Mannen, veel succes met jullie project! Ik zal wel een keer komen kijken.
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front goed plan en goede keuze :!: zal wel wat tijd in beslag nemen, maar daarna wordt het nog meer genieten, (als die klaar is ) maar hou ons op de hoogte suc6
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front Heren bedankt zover al voor jullie opbeurende kommentaar. Het wordt inderdaad een flink project, maar met wat gezond verstand kom je al een heel eind. Niet alles tegelijk willen doen! Ik heb er in ieder geval zin in en dat is al heel wat. De auto wordt nu geschorst totdat hij weer rijvaardig is. @Bas; ik zie je wel komen, ik stuur je via pm een route beschrijving waar de auto staat. Grtz Ronald
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 16-06 Vandaag begonnen met strippen (nee ik heb het over de cabbie). koplampen, grill met verstralers, bumper met knipperlichten, spatbord rechts, accu, kabelboom van de verlichting en motor verwijderd. Motor zelf zit er nog in. Meteen even de "schade" opgenomen vwb de slechte reparatie aan de rechter voorzijde. De rechter chassisbalk is iets ingedrukt (ca 15 tot 20mm) dit is te zien aan de golf die boven en onder de chassisbalk zit. tevens is het laswerk wat er aan is uitgevoerd in een woord prutswerk :evil: De balk is hopelijk te vervangen of uit te trekken. Ik heb op het donorfront 40cm van de chassisbalk erbij zitten, dus misschien laat ik het omlassen, is het tenminste ook weer sterk. Hieronder nog een foto van een deel van de "reparartie" Verder heeft er een zéér slecht spatbord opgezeten (imitatie) met veel roest. dat heeft weer geresulteerd in het gaan roesten van het onderliggende metaal, zoals onderzijde A-stijl. het voorfront hoefde ik niet los te boren (puntlassen) maar kon het zo van elkaar trekken tot zover deze update. Meer als het vies weer wordt :-D Grtz Ronald en Xander
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 16-06 Jaha die ouwe is al goed bezig he!! :mrgreen: Schiet al aardig op zo. Ga zo door!!Hihi :smt005
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 20-06 zaterdag weer wat geklust met enige hulp van Xander. Auto opgebokt om veiliger te kunnen werken (scheelt ook een slechte rug door bukwerk) linker spatbord geheel en voorfront deels verwijderd (balk heb ik nog even laten zitten voor de motorsteun) stuurbekrachtigingsolie en koelvloeistof afgetapt Radiateur, koelvloeistoftankje en enkele slangen verwijderd Startmotor al verwijderd en de bouten weer even terug gezet, vanwege de voorste motorsteun. Koppelingskabel losgemaakt en verwijderd (nu weet ik ook waarom die zo zwaar koppelde, er zat een stroef punt in de kabel) Enige roestplaatsen al aangepakt (ben er nog niet uit of ik de dorpelvoorzijden moet gaan vervangen, de roest zit erg diep) De komende week nog de aandrijfassen losmaken en dan kan de oude motor met bak eruit. Motorrruimte wordt helemaal leegemaakt om zo goed mogelijk de ruimte te kunnen reinigen en bijwerken. Vanuit niets dus kompleet opbouwen. Back to the future foto See you next time. Grtz Ronald en Xander
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 20-06 Hai Ron! Ziet er allemaal zeer professioneel uit en wil je langs deze weg nog bedanken voor je hulp met het bedradingsprobleem. Ze loopt! Liefs, Puff, B & Rob :smt006
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 20-06 mijn 86'er EW is ook een 2H geworden 8)
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 20-06 Bedankt Puff, B en Rob. Probeer het zo goed mogelijk te doen allemaal met de middelen die mij ter beschikking staan. ( en da's eigenlijk nooit genoeg). Ben blij dat je weer kunt rijden met je cabbie, ik weet uit eigen ervaring dat rijden met de wind door je haren heel erg leuk is De problemen die ervoor aanwezig waren, worden dan al weer gauw vergeten. Grtz Ronald
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 20-06 Jij had het geluk, dat ie er al in zat 8) Wist de verkoper misschien ook nog niet eens :-D We gaan gewoon stug verder tot ie klaar is. Ben alleen een beetje afhankelijk wanneer mijn plaatwerker/lasser tijd heeft. Die zit momenteel midden in zijn verhuizing en kan pas ergens eind juli. Maar dan hebben we mooi de tijd om voorbereidend werk te doen aan de motorruimte, deze wordt opnieuw gespoten en zal dus goed schoongemaakt en geschuurd :evil: moeten worden (leuk klusje voor Xander, vindt ie héééél erg leuk :mrgreen: ) Grtz Ronald en Xander
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 20-06 haha, gelukkig wel ja :roll: enige wat er bij mij nog inzit is het onderblok met EW motorcode :lol: maar succes!
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 20-06 Dank je. Ik had het hele verhaal even gelezen. Je bent zelf ook goed (en veel) bezig met je cabbie. Steeds meer verbeteringen
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 29-06 maandag weer eventjes bezig geweest in de loods. motor uit de aanhanger getakeld en op een zelfgemaakt plateau gezet, zodat ik het gemakkelijk kan verplaatsen. her en der kit verwijderd van de binnenspatborden en dorpels. verder een takelvoorziening aangebracht om de motor uit de golf te takelen. Met een beetje mazzel gaat de motor er zaterdag uit (ik hoop eerder). Oh ja Xander heeft ook geholpen :smt011 :smt009
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 29-06 Dat vorderd al lekker zo! Gaat sneller als hier in de schuur.. dat wil niet vlotten met dit weer. blijf jullie in de gaten houden, al denk ik dat je die zoon van je wel wat meer achter ze reet aan mag zitten.. haha :-D Succes! Chap
Re: EW van Rednax-xandeR wordt 2H plus nieuw front update 29-06 In het begin maak je meestal meer meters. Zogauw als het om details gaat, gaat het wat langzamer. ik merk wel dat het weer behoorlijk invloed heeft op het blanke plaarwerk, door de hoge luchtvochtigheid zie je de vliegroest gewoon ontstaan :shock: Ik heb al tegen mijn zoon gezegd dat ik straks een cabbie rijker wordt :-D Grtz Ronald