1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Even voorstellen!

Discussie in 'Ik ben.... en ik rij.....' gestart door steventrx, 9 nov 2020.

1. steventrx

steventrx Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    9 nov 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1985
    Hoi mede-cabriofanaten,

Ik ben Steven, 20 jaar en studeer bedrijfskunde aan de erasmus universiteit in Rotterdam. Ondanks dat ik een economische opleiding doe, ben ik zelf erg gek op techniek en auto's.
    Ooit begonnen met het opknappen van modelbouwtreinen en radiografisch bestuurbare auto's, waarna ik begon te sleutelen aan brommers en scooters. Toen ik 18 jaar was kon ik dan eindelijk de overstap maken naar auto's en heb ik een golf 1 cabrio uit '85 gekocht (met EX motor) in Hengelo!
    Na de koop gelijk op de vluchtstrook beland met een kapotte dynamo... Gelukkig had ik een extra accu mee en kon ik net thuiskomen.
    In de loop dat ik de auto had begonnen met de auto op te knappen, denk daarbij aan het reviseren van de carburateur, nieuwe dynamo, klepseals en distributie vervangen etc...
    Nu heb ik een zeer betrouwbaar golfje waar ik inmiddels al 2x mee door Europa ben gereisd :)

Toen ik een beetje uitgesleuteld was een Kever 1302 gekocht, ook om op te knappen. Dit was vooral opties, waarbij ik sierlijsten en dergelijke verving voor chromen varianten.

Na een jaar de kever toch weer verkocht en zo kwam er weer een plek op de oprit vrij. Een week na de verkoop van de kever daarom weer een nieuwe cabrio gehaald in Groningen.
    Auto is opnieuw gespoten en nergens roest te bekennen. Ook zit er een nieuw dak op. Enige nadelen: automaat (verliest zo wel zn sportieve karakter naar mijn mening), interieur vereist aandacht en hij had geen apk.

afgelopen week is de golf APK gekeurd, maar hij blijft geschorst tot in maart. In die tijd ben ik van plan hem verder op te knappen en begin ik met het vervangen van de voorstoelen. Deze hebben andere bekleding dan de deurpanelen en achterbank en zijn ook gescheurd... (Mocht iemand een interieur hebben liggen hoor ik t graag!:)) Ook ben ik op zoek naar een andere set velgen met banden. Eventueel de originele snowflake velgen of anders andere leuke velgjes.

Na de afgelopen 2 jaren veel gelezen te hebben op het forum, eindelijk een account aangemaakt en hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen van projectje!

mijn eerste golfje (1985 EX)
    E5E820F0-F6D4-4C05-B507-FDCD120A726E.jpeg
    4C7C1769-0A08-48B0-A6FB-C375069BEB12.jpeg

Foto's van de nieuwe cabrio volgen!

Steven

2. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    48
  3. steventrx

Lid geworden:
    9 nov 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1985
    Vandaag ben ik naar de andere kant van t land getuft in mn golfje om andere velgjes op te halen voor de andere golf.
    Zijn lenso BSX 15inch 7J met zwart hart.
    Staat goed naar mijn mening! Veel stoerder..
    Oude velgen
    F248D4F5-933B-4176-9B53-88D3FAF06EA0.jpeg
    FC66CF28-5A90-43A5-BE9E-92363DFDD74B.jpeg
    61EABA2F-7187-47F6-A02E-8F4DC50B8513.jpeg

En met de Lenso set:
    FC4275DB-DB4C-42C4-BA68-F1C4AB6986E8.jpeg C53E8EBA-385F-47BA-BB2E-66FF53262841.jpeg

Staat in ieder geval een stuk sportiever.
    De oude velgen zijn overigens te koop mocht iemand interesse hebben..

En dan even een foto van het verschrikkelijke interieur...
    94E2826E-FE92-4A9A-8412-9A353B483C58.jpeg
    bekleding achter en deurpanelen zijn wel netjes... alleen voorstoelen passen er niet bij. Bestuurdersstoel is ook op de bekende plekken door dus moet vervangen worden.

Voor in de winter dus op zoek naar nieuwe voorstoelen of een ander interieursetje, zodat hij klaar is in maart!!

Steven

4. Steeph

Steeph Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    27 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Sales, Dee-Jay
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zilvergrijs/blauw
    Bouwjaar:
    1989
    Welkom

5. Fedde

Fedde Bezoeker

Lid geworden:
    11 dec 2001
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Key Account manager
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    wit
    Bouwjaar:
    1985
    Welkom. Wielen staan idd veel beter!

6. steventrx

Lid geworden:
    9 nov 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1985
    Dank! Ben er inderdaad erg content mee :) Misschien staat ze wel beter dan de replica LM velgen onder mn daily :eek:

afgelopen week een net interieur opgehaald en mijn oude interieur ingeleverd. Nieuwe interieur heeft ook ik hoogte verstelbare stoelen en ziet er strak uit. Stoelen en achterste panelen zitten er inmiddels alweer in. Nog even wachten op de klipjes voor de armleuningen en dan kunnen de voorste deurpanelen er ook op en is het interieur weer netjes. Nog een setje nette portierbekleding en een hoedenplank (zonder gaten...) en dan is ook het interieur weer netjes en fris :)

Foto's volgen zodra de deurpanelen er ook in zitten!

Steven

7. Robbie H

Robbie H Aktieve bezoeker

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    38
    Welkom en goed bezig !

Robbie H

8. steventrx

Lid geworden:
    9 nov 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1985
    Weten jullie toevallig of het MFA schermpje over te zetten is van een golf 2? Mijn schermpje zelf lijkt dood (is blank), andere teller met MFA werkt wel gewoon. De teller zelf is nog origineel en in goede staat, dus wil ik graag houden. Een golf 2 tellerbak met MFA is een stuk goedkoper dan van een mk1 namelijk en aangezien het alleen om het schermpje gaat is dat misschien een geschikte oplossing.

Steven

9. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    48
  10. steventrx

Lid geworden:
    9 nov 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1985
    Blijkbaar zat er iets niet helemaal goed, teller deels gedemonteerd en weer opnieuw in elkaar gezet en toen deed hij het gewoon weer :)
    Voorzien van nieuwe dashboardlampjes, want 2 waren doorgebrand. Dus nu werkt de MFA ook weer goed!

Interieur nu eens even gestofzuigd zodat nu eindelijk te zien is dat hij er weer netjes bij staat. Alleen nog de portierbekleding en blauwe hoedenplank. (Mocht iemand deze nog hebben hoor ik het graag! Hoedenplank kan met en zonder speakers!)

Wat foto's:
    AC370ED2-106F-4807-888E-7F2CBB1CD832.jpeg 1E461FC7-2D2A-46EE-ABDD-50806F32DD25.jpeg 70A583AE-CB73-467B-8D80-E6A1CE80745D.jpeg 50823187-71DF-45FF-B7E2-2B0DB60B935A.jpeg

Zo staat hij nu te wachten op de zomer... binnenkort samen met de andere cabrio de stalling in tot maart :-(
    3E2B76FD-82B2-4B91-9A5C-5EEAB519980B.jpeg
    084A994A-1BAD-4A84-9251-82E040796EF5.jpeg

Zelf erg tevreden met het resultaat. Zeker de nieuwe velgen hebben voor een ander uiterlijk gezorgd en het interieur maakt hem een stuk netter.

Steven

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina