1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gertjes MK1 cabrio

Discussie in 'Ik ben.... en ik rij.....' gestart door Gertje, 28 jan 2014.

  1. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Vorig jaar heb ik de lak op de brede chromé biezen van mijn bumpers verwijderd. Nu ik de bumpers weer afgenomen heb van mijn golfje, omdat hij wat bodywerk ondergaat, heb ik ook de lak van de smalle chromé biezen verwijderd

    Hopelijk kan ik ze volgende week terug plaatsen, zal hem mooi staan.

    Grtn Gert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
  2. Zany

    Zany Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    5 aug 2014
    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dat geeft de productie datum en hoeveelste hij is die op die dag van de band afrolde.

    In jou geval dus is dit nummer: 442 8093
    44 is het weeknummer
    2 is productie dag 2 van die week, dus in dit geval dinsdag
    8 staat bij mijn weten nergens voor?
    093 jou cabby is de 93e van die dag.

    Dus jou auto is gebouwt op:
    29 Oktober 1989 (als hij van dat jaar is, dat kan je niet aflezen aan de code)
     
  3. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Hey Zany,
    bedankt voor je uitleg, weet ik eindelijk wat dat nummer betekent. Mijn kever heeft ook zo een nummer en daar stond bij 'SORT NR' maar had daar nooit uit kunnen opmaken dat dat de bouwdatum is.
    Mijn cabby is op 27/06/1989 voor het eerst ingeschreven. Dat hij in 1988 gebouwd was wist ik al.
    Nogmaals bedankt

    Grtn Gert
     
  4. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Vind het toch gek dat het cijfer 8 niets zou betekenen. Zou het niet kunnen dat het de 8093ste auto was die dat jaar van de band liep?

    Grtn Gert
     
  5. Zany

    Zany Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    5 aug 2014
    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dat is zeer onwaarschijnlijk, mijn nummer is 8550 en op 29/10/1984 gebouwd. Mijn andere cabrio uit 1980 heeft nummer 8003 en is gebouwd op 3 april. Daarnaast zijn er in de eindjaren vele malen meer cabrio's gebouwd tot wel 30.000 stuks.
     
  6. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Vandaag is mn golfke terug thuis gekomen :D en ben zeer tevreden over het reparatie- en spuitwerk.

    De hele namiddag de binnenkant aan het poetsen geweest want OVERAL lag er stof :evil:
    Nu de buitenkant nog en dan weer opbouwen.

    Grtn Gert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
  7. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    En zo zien de bumpers er nu uit na ook de onderste smalle biezen ontdaan te hebben van de lak.

    Nu zijn ze weer origineel en ben er trots op :hearteyes:

    Grtn Gert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
    Elky vindt dit leuk.
  8. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Hallo,
    ik kom nog even terug op mijn eerder gestelde vraag, namelijk wat de cijfers op het plaatje naast de radiator betekenen. Mocht je dit plaatje niet meer hebben, dezelfde cijfers staan op de witte sticker op de steunbalk in het koffer. Ik heb de uitleg op www gevonden en werd door Zany reeds correct bevestigd.
    Dit is de link:
    http://www.cabby-info.com/Files/Misc/BuildDate.pdf
    Mijn wagen is dus op een dinsdag 01/11/1988 gebouwd als 93ste in de produktielijn op die dag.
    Toch leuk om te weten.
    Wat ik wel niet begrijp is dat ik indertijd een mail naar het volkswagenmuseum in Duitsland gestuurd had met dezelfde vraag en daar konden ze me niet helpen. Dus veel moeite doen ze daar ook niet.

    Grtn Gert
     
  9. kelhim01

    kelhim01 Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    28 apr 2015
    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ziet er weer mooi uit!
    Zijn er eigenlijk mensen die de verjaardag van hun cabbie "vieren"?
     
  10. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Enkele weken geleden was het zover, de Pierburg 2e2 kreeg kuren.
    Moeilijke start bij koude motor en de eerste minuten draaide de motor niet goed. Eens hier door heen ging alles goed; goed stationair toerental, goed optrekken.
    Moeilijke start bij warme motor.
    En als ik de motor afzette stonk ie naar benzine.
    Tegen beter weten in toch de Pierburg proberen te herstellen en een revisieset besteld. Echter bij het verwijderen van de luchtfilter zag ik dat de chokeklep bijna volledig open stond, terwijl deze gesloten moet zijn bij koude motor.
    Dan maar door de zure appel gebeten en de vervangingscarburator: Weber 32/34 dmtl besteld bij Fastroadcars.
    De prijs die op hun site wordt aangegeven is wel niet de reële prijs. Als je omschakelt van engelse pond naar euros wordt er 284 euro aangegeven, maar dit is niet volgens de huidige koers. Ik was 427 euro inclusief verzendingskosten kwijt.
    De carburator werd snel geleverd met een duidelijke handleiding. Het opbouwen van de carburator ging snel als ook het inbouwen.
    Hier is hij geïnstalleerd: Foto 2

    Ik heb de originele luchtfilter opnieuw gebruikt.
    En hier bevindt zich de choke: Foto 4

    Vandaag de CO laten afstellen.
    Ben een handvol euros armer maar alle problemen zijn opgelost dus is een aanrader.
    En nu naar Francorchamps voor de VW BUG SHOW met de kever :yum:

    Grtjs Gert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
  11. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Hallo,
    een tijdje geleden begon ik problemen te krijgen met het oliedruklampje. Ik startte de auto, alles normaal, reed weg en opeens begon het lampje te flikkeren en ging de zoemer. Dadelijk gestopt, wat gas gegeven en het was voorbij. Heel de rit normaal verlopen. Enkele dagen verder hetzelfde aan de hand. Weer dezelfde procedure gevolgd en ook deze keer ging het lampje uit en de zoemer stopte. Vorige week startte ik de motor maar telkens ik hem naar R of D schakelde (het is een automaat) begon het oliedruklampje te flikkeren. Nu was het toch echt tijd om op onderzoek uit te gaan. De bovenste oliedrukschakelaar (0,3 bar) getest en deze was goed. Toen ik de rubberen kap van de onderste oliedrukschakelaar (1,8 bar) verwijderde, zat het elektrisch contact onder de olie. De plastieken kern was door ouderdom geel verkleurd en er was een lek ontstaan bij het elektrisch contact waardoor er waarschijnlijk drukverlies was of slecht contact. Dus nieuwe oliedrukschakelaar besteld (056919081E)

    Deze geïnstalleerd en vandaag een ritje gemaakt. Gelukkig was het probleem opgelost en heb ik weer genoten :)

    Grtn Gert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
  12. M

    M Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    21 okt 2004
    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    48
    Beroep:
    Mechanical Engineer
    Locatie:
    Zeeland
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Classic Green
    Bouwjaar:
    1992
    Naar zoiets kun je soms lang zoeken, als het zich maar af en toe voordoet.
     
  13. Elky

    Elky Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    13 jul 2014
    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    8
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Mecanicien
    Locatie:
    België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LB3A
    Bouwjaar:
    1979
    Heel nette wagen. Houd van de originele look met smalle bumpers. :smile:
     
  14. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Bedankt Elky :)
    Het probleem met de oliedruk lag toch niet aan de oliedrukschakelaars. Eerste rit verliep zonder problemen, echter vanaf de tweede rit dezelfde problemen als voorheen. Het kon volgens mij alleen nog maar aan de oliepomp liggen en heb deze besteld bij BOELM, VAG-nummer 027115105E, prijs 40 euro. Oliepomp heb ik ondertussen vervangen en al verscheidene ritjes gemaakt. Geen problemen meer dus het zal nu wel echt opgelost zijn :sweatsmile::sweatsmile:
    Grtjs Gert
     
  15. peter1981

    peter1981 Bezoeker

    Lid geworden:
    8 nov 2012
    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Verkoper
    Locatie:
    Heerlen
    Bouwjaar:
    1994
    Gelukkig dat het is opgelost :)
     
  16. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Vandaag voor de eerste keer dit jaar met open dak gereden.

    En het was weer genieten :sunglasses::smile:

    Grtjs Gert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 20 feb 2018
  17. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Hallo,
    het uitlopen van de vloeistof in het digitaal klokje is iets waar ik me al een tijdje aan ergerde en is mss wel een veel voorkomend probleem. Je kan een tweedehands klokje kopen, maar dit is dan ook al minstens 26 jaar oud.
    Nu vond ik hier: https://www.brickwerks.co.uk/digital-clock-lcd-screen-repair-kit-t3.html een nieuw display voor het klokje. Dit is wel enkel voor een klokje zonder MFA !!!!!!
    Samen met de verzendingskosten was het 34 euro. How to do vind je op hun site of op youtube. Echt niet moeilijk. De kilometertellerunit moet je natuurlijk wel demonteren. Dit moest bij mijn auto toch gebeuren daar ik mijn kilometerteller moest repareren. De dagteller en de totale kilometerteller blokkeerde telkens na een paar kilometer rijden. Dit kwam door het kleine tandwieltje dat de verbinding maakt tss totale en dagteller. Ik heb dit tandwieltje verwijdert en de kilometerteller werkt weer zoals het hoort. De dagteller werkt nu niet meer maar da's niet zo erg.

    Hier de foto van het klokje voor en na:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Deze week mijn radio verplaatst.
    Heb al enkele keren mijn dashboard gedemonteerd om aan de kilometerteller te werken. Telkens moest ik de haakjes van de slede, waar de radio in zit, terug buigen en dat is altijd een heel gedoe. Ik wilde de radio ergens plaatsen waar hij kan blijven zitten. Heb gekozen voor de plaats waar de eventuele meters kunnen geplaatst worden in de middenconsole. Het gat boven de verwarmingsregeling heb ik dicht gemaakt met een gewrapt plaatje.

    Grtjs Gert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 7.jpg
      7.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,7 KB
      Weergaven:
      25
    • 8.jpg
      8.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,6 KB
      Weergaven:
      25
    • 9.jpg
      9.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,7 KB
      Weergaven:
      23
  19. aru

    aru Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    6 jul 2015
    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Zelfstandig
    Locatie:
    Omgeving Breda Airport
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Groen pareleffect
    Bouwjaar:
    '93
    Goed bezig geweest..scheelt weer gedoe de volgende keer als je erbij moet zijn. Het blijven verbuigen van lipjes kan breuk tot gevolg hebben,waar je niet op zit te wachten? Mooie oplossing zo!
     
  20. Gertje

    Gertje Bezoeker

    Lid geworden:
    27 jan 2014
    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Locatie:
    Lommel, België
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA5Y helios blauw
    Bouwjaar:
    1988
    Laatst heb ik mijn radio verplaatst en daar waar hij eerst zat een gewrapt plaatje geplaatst.
    Nu kwam ik op internet dit opbergvakje tegen
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina