1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog stationair toerental op 1.8 met pierburg 2E

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Filip Debou, 3 nov 2020.

  1. Filip Debou

    Filip Debou Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    7 jul 2016
    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1990
    Hallo,

    Ik heb wat problemen met de pierburg 2e carburator op een 1,8 uit 1988 met EX motor.
    Toerental bij stationair draaien blijft op ongeveer 3500.
    De pin van het 3/4 point unit aan de linkerzijde blijft uitgestoken.
    Wanneer ik die pin induw krijg ik een normaal toerental.
    Wat controleer ik best eerst?

    mvg
    Filip Debou
     
  2. steventrx

    steventrx Nieuwe bezoeker

    Lid geworden:
    9 nov 2020
    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Blauw
    Bouwjaar:
    1985
    Ik zou beginnen met het controleren op lekke vacuumslangetjes. Zeker die achterop de carburateur (bij de 3/4 point unit) hangen boven de warme uitlaat en kunnen uitdrogen. Wanneer er namelijk niet langer vacuum wordt gezogen aan de 3/4 unit, blijft die pin uit staan.
     
  3. Fedde

    Fedde Bezoeker

    Lid geworden:
    11 dec 2001
    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Key Account manager
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    wit
    Bouwjaar:
    1985
    Jep, daarmee beginnen. Gewoon alle slangen en koppelingen vervangen. Kost weinig en ook de pakking onder de carburateur.
     

Deel Deze Pagina