1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lekkage kofferbak Golf 6 2013

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Philip, 19 nov 2020.

1. Philip

Philip Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    23 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK6
    Kleur:
    Grijs
    Bouwjaar:
    2013
    Ik lees wel over diversen lekkage problemen bij een Golf, maar niet zover ik niet heb kunnen vinden bij een Golf 6.
    Onder de kappomp links achter is het nat en ook onder in de bak bij de plaats van eventueel reserve wiel, bij mij krik e.d.
    Nu heb ik tussen de kap bij het scharnier twee soort bakjes gevonden met een roostertje, hier ligt geen vuil op.
    Iemand een idee waar ik het moet zoeken en kan verhelpen.

2. Draco

Draco Moderator Medewerker

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    48
    Helaas maar weinig Golf 6 bezitters hier...zou het niet weten in ieder geval.

3. Philip

Philip Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    23 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK6
    Kleur:
    Grijs
    Bouwjaar:
    2013
    Ik ben bij een cabriokappen bedrijf langs geweest. Het komt niet bij de kap vandaan zover te zien. Achter de bumper zitten twee kunststof rechthoeken met lamellen, is voor de luchtdruk weg te krijgen wanneer de portier word dicht gegooid, daar zou het eventueel bij hoge waterlast door kunnen komen. Ik ga dit in de gaten houden of het regelmatig nat word. Betreft de achterruit, komt vaker voor bij Golf 6 en A3 cabrio. Raamwerk van binnenhemel zit aan ruit verlijmd en dit kan los komen. Hierdoor komt bedrading ruitverwarming los. Laten lijmen moet de achterkap geheel los, maar geeft geen garantie dat het niet weer kan gebeuren. Zolang de hemel niet geheel los komt laat ik het ff zo. Reparatie rond de €750/1.000,--

4. Draco

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    48
    Repareren is nog een beetje betaalbaar, hele kap vervangen is qua bedrag echt belachelijk veel geld ja.
    Zelf zou ik voor reparatie gaan denk ik...het zou mij ergeren in ieder geval.
    En ik vind van de golf 4 cabriodak vervanging al duur (de laatste jaren hadden een ingelijmde ruit).
    De mijne was nog net van daarvoor, dus kon 'm over laten zetten gelukkig.

Hmm dit zijn dus euvels om te onthouden als ik nog eens naar een golf 6 ga...voorlopig hou ik m'n 4 nog wel even aan.

5. Philip

Philip Nieuwe bezoeker

Lid geworden:
    23 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK6
    Kleur:
    Grijs
    Bouwjaar:
    2013
    Mijn vorige Golf 6 die ik had, 4 jaar lang had hier geen last van. Zelf had ik er ook nog nooit wat over gelezen. Op dit moment zie je er niets van, alleen als je er met de vinger langs gaat. Word denk ik ook repareren. Zal voorjaar zijn, cabriobedrijf heeft pas januari/februari plek.

6. Draco

Lid geworden:
    3 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    48
    Druk is meestal een teken dat ze goed zijn in hun werk, komt vast goed

Deel Deze Pagina