1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor gegevens

Discussie in 'Help!!!!' gestart door golf1800gti, 10 jan 2021.

  1. golf1800gti

    golf1800gti Bezoeker

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    466
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1988
    In mijn cabrio zit een 1.6 RE
    Deze wil ik er waarschijnlijk inhouden
    Maar dan wel opkietelen
    Het onderblok is zelfde als 1.8 ook
    De boring echter heeft hij wel minder compressie 1:9 ipv 1:10
    Nu mijn vraag wat is er anders ?
    Zuigers ? Slag ?
     
  2. golf1800gti

    golf1800gti Bezoeker

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    466
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1988
    Had al gekeken en gezocht op internet maar hele duidelijke antwoorden kon ik
    Niet vinden
     
  3. Steeph

    Steeph Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    27 jul 2003
    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Sales, Dee-Jay
    Locatie:
    Gelderland/Zuid-oost
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zilvergrijs/blauw
    Bouwjaar:
    1989
    1.6 RE zat in NL alleen in de Scirocco, in D werden ook de Golfjes Cabrio ermee uitgevoerd.
    Ik heb ook dit blok, is snel met optrekken en daar blijft het bij.
    Ooit was de pierburg 2e carburateur op en heb toen een 2e hands van een MK2 welke een 1.8 blok had erop laten zetten.
     
  4. golf1800gti

    golf1800gti Bezoeker

    Lid geworden:
    30 jul 2013
    Berichten:
    466
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    18
    Geslacht:
    Man
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zwart
    Bouwjaar:
    1988
    Ja klopt idd mijne is geïmporteerd uit Duitsland
    Inmiddels er ook achter wat hem een 1.6 maakt , de slag van de krukas en de zuigers
    Dus bij mij komt er een 86,4 krukas in en nieuwe zuigers dus dan heb je gewoon een 1.8
    Verder een crisflow kop aanpassen dikke nokkenas er in en dubbele carburateurs er op dan word het wel grappig

    inmiddels toch de auto al uitelkaar dit omdat ik zag dat de bekabeling wat verbrand was hier en daar denk sluiting geweest in verleden dus nu druk bezig met kabelbomen
    Netjes maken en bij motor kabelboom er uit halen wat niet van toepassing meer is
     
    Steeph vindt dit leuk.
  5. Steeph

    Steeph Aktieve bezoeker

    Lid geworden:
    27 jul 2003
    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    38
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Sales, Dee-Jay
    Locatie:
    Gelderland/Zuid-oost
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    Zilvergrijs/blauw
    Bouwjaar:
    1989
    Leuk te lezen dat je al een hele hoop info hebt.
    Ik wist bv ok niet dat het onderblok dus al 1.8 is.
     

Deel Deze Pagina