In mijn cabrio zit een 1.6 RE Deze wil ik er waarschijnlijk inhouden Maar dan wel opkietelen Het onderblok is zelfde als 1.8 ook De boring echter heeft hij wel minder compressie 1:9 ipv 1:10 Nu mijn vraag wat is er anders ? Zuigers ? Slag ?
1.6 RE zat in NL alleen in de Scirocco, in D werden ook de Golfjes Cabrio ermee uitgevoerd. Ik heb ook dit blok, is snel met optrekken en daar blijft het bij. Ooit was de pierburg 2e carburateur op en heb toen een 2e hands van een MK2 welke een 1.8 blok had erop laten zetten.
Ja klopt idd mijne is geïmporteerd uit Duitsland Inmiddels er ook achter wat hem een 1.6 maakt , de slag van de krukas en de zuigers Dus bij mij komt er een 86,4 krukas in en nieuwe zuigers dus dan heb je gewoon een 1.8 Verder een crisflow kop aanpassen dikke nokkenas er in en dubbele carburateurs er op dan word het wel grappig inmiddels toch de auto al uitelkaar dit omdat ik zag dat de bekabeling wat verbrand was hier en daar denk sluiting geweest in verleden dus nu druk bezig met kabelbomen Netjes maken en bij motor kabelboom er uit halen wat niet van toepassing meer is