1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

VDO temp meter aansluiten 2H motor

Discussie in 'Help!!!!' gestart door Je®®y, 23 aug 2020.

1. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Het hele forum afgestruind en div dingen gevonden over het aansluiten van extra VDO meters, maar helaas niet het juiste gevonden voor de temperatuurmeter mede ook omdat meerdere linkjes niet meer werken.

Ik heb dus een 91' met een 1.8i 2H motor en oa. een losse VDO temp.meter.
    Als ik onder de motorkap kijk dan zie ik op het oliefilterhuis twee sensoren, zie foto. Volgens het forum zou ik een extra sensor op het filterhuis moeten plaatsen. Echter is die mogelijkheid niet aanwezig :mad:

Kan ik de lichtgroene/zwarte draad van deze sensor loskoppelen bij de zekeringkast en aansluiten op de VDO meter of krijg ik dan storingen? Of kan ik ergens anders een extra temp.sensor plaatsen en aansluiten op de VDO meter?

Wie kan me helpen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1
    Ja je kan deze loskoppelen. Eigenlijk is deze draad voor de MFA. Zolang ik de VDO's heb kijk ik niet meer op de MFA. Ik vind de MFA in combinatie met de VDO's overbodig.
    Ik zou hem niet afsplitsen er zou een meetfout kunnen ontstaan en krijg je niet de juiste info.

3. Je®®y

Je®®y Bezoeker

Lid geworden:
    23 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    18
    Beroep:
    CSI
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LA6U Caprigrün Metal
    Bouwjaar:
    1991
    Oke dat is precies wat ik al dacht. Ga ik ff die draad opsporen bij de zekeringkast en daar loskoppelen dan dan gebruiken voor de VDO.
    Mijn VDO meter kan tot 150 graden, geeft hij gecombineerd met de oude temp.sensor wel de juiste waardes aan of moet ik een temp.sensor kopen die tot 150 graden kan?

4. Jeff

Jeff Moderator Medewerker

Lid geworden:
    30 jun 2001
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    48
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Klusjesman
    Type cabrio:
    MK1
    Volgens ETKA gaat de orginele sensor tot 125 graden. Om het goed te laten werken moet je een 150 graden sensor hebben.

Deel Deze Pagina