1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

VW Golf Cabrio - Open versie wordt stopgezet

Discussie in 'VAG Nieuws' gestart door Free-Wave, 31 mei 2022.

By Free-Wave on 31 mei 2022 om 11:34
  1. Free-Wave

Free-Wave Administrator Medewerker

Lid geworden:
    12 apr 2009
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    66
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    Ondernemer
    Type cabrio:
    MK1
    Kleur:
    LC9Z - Zwart Metalic
    Bouwjaar:
    1991
    Volkswagen is gestopt met het produceren van de Golf Cabrio.. Het model is volgens VW aan het einde van de geplande bouwtijd aangekomen. Momenteel werden nog GTI-versies gebouwd, die vervolgens in een speciale kleur zouden worden gelanceerd.

De open versie van de bestseller is nog steeds gebaseerd op het platform van de Golf VI, de vorige generatie van het huidige model. Er komt geen converteerbare versie van de Golf VII, die sinds 2012 op de markt is. VW zegt nog niet of de volgende generatie een open variant krijgt.

Over het algemeen kampt het converteerbare segment al jaren met een daling van de vraag. Vorig jaar werden slechts 75.679 open auto's nieuw geregistreerd in Duitsland, 1,3 procent minder dan het jaar daarvoor. Aan het einde van het afgelopen decennium lag het aantal nieuwe converteerbare registraties in het bereik van zes cijfers. Als gevolg hiervan hebben veel fabrikanten hun converteerbare series onlangs stopgezet of niet meer vernieuwd. De meest succesvolle cabriolet in Duitsland in 2015 was de VW Beetle met 8.705 nieuwe registraties, gevolgd door de VW Golf met 7.757 eenheden en de BMW 2 Serie Cabriolet met 6.602 voertuigen.

Commentaren

Discussie in 'VAG Nieuws' gestart door Free-Wave, 31 mei 2022.

1. Santhe
      Santhe
      Best jammer, zoek naar een wat luxer model dan ik nu heb, maar wat ik over de modellen 2001-2012-2013-2014 lees kan ik daar beter vanaf blijven!!nog maar even door met mijn 22 jaar model.
    2. Free-Wave
      Free-Wave
    3. Draco
      Draco
      Of een Audi cabrio...nog steeds VAG stal

Deel Deze Pagina